Bravia resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Dag allemaal,

Ik hen vandaag een pc aan mijn flatscreen, Bravia, gehangen. Op zich ging dit vlot, echter het beeldscherm was slechts fragmentarisch zichtbaar. Iedere keer werd gezocht naar een resolutie, maar het eindigde met de mededeling "buiten bereik".
Tussen alles door heb ik de resolutie op 800 x 600 gezet en toen bleef het beeld constant, ook 1024 x 768 werkt. Een hogere resolutie geeft problemen.
Komt dat door dat het een eenvoudige pc is, Celeron 2600 Mhz 1400 met videokaart op moederbord ?

groet van Amaldo

"Probleem" heeft niets met de PC te maken.... het zit in de tv.... maar is normaal
Dit is een televisie en geen monitor!

Dit zijn de specs van de tv:
Display
Diagonale afmeting: 32" - breedscherm
Technologie: TFT actieve matrix
Resolutie: 1366 x 768 ....
meer kan hij dus niet aan. Maar dat is zeker niet slecht voor een tv!

[volledige specs o.a. hier: http://www.ciao-shopping.nl/Sony_KDL_32P3000_LCD_TV_TFT_actieve_matrix__844095#productdetail]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :thumb:

Maar . . . 1366 x 768 is toch een hogere resolutie dan 1280 x 768 en daar meldt de tv van dat dit niet binnen het bereik ligt.
Nu draait hij op 1028 x 768, ook niet slecht, maar dit is toch een lagere resolutie ?
Of maak ik een (denk)fout ?

Amaldo

Het verschil in resolutie wordt verklaard door het verschil in een 4:3 of 16:9 beeldverhouding.

Dag allemaal,

Ik hen vandaag een pc aan mijn flatscreen, Bravia, gehangen. Op zich ging dit vlot, echter het beeldscherm was slechts fragmentarisch zichtbaar. Iedere keer werd gezocht naar een resolutie, maar het eindigde met de mededeling "buiten bereik".
Tussen alles door heb ik de resolutie op 800 x 600 gezet en toen bleef het beeld constant, ook 1024 x 768 werkt. Een hogere resolutie geeft problemen.
Komt dat door dat het een eenvoudige pc is, Celeron 2600 Mhz 1400 met videokaart op moederbord ?

groet van Amaldo

Mij lukte het goed met onze Sony Bravia 32P2530. Ik moest de resolutie van mijn PC dicht in de buurt van de resolutie van de TV brengen. Toen kreeg ik ook eerst geen bereik, maar tevens een -v en "zoom". Een paar keer op \/ gedrukt en toen floepte mijn bureaublad haarscherp in beeld. Goed te lezen ook vanaf twee meter. Even een paar wmv files bekeken. Hopelijk helpt dit!

Groetjes,
Blaster

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij Blaster65,

topics van 2008 mogen met rust gelaten worden, deze zijn lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan