Break wordt niet uitgevoerd: Fatal Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdb

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Hallo,
ik ben bezig met het maken van een formulier e.d., maar nu heb ik het volgende probleem:
Je moet akkoord gaan met de AV om verder te kunnen gaan, maar break; werkt niet. Dit is mijn code:
PHP:
<?php
	if (!empty ($_POST["akkoord"])){
		echo ("U bent akkoord gegaan met onze Voorwaarden.");
	}else{
		echo ("U moet akkoord gaan met onze Voorwaarden.");
		break;
        }
?>
Ik krijg dan de foutmelding:
Fatal error: Cannot break/continue 1 level in /home/******/public_html/form_post.php on line 33. Wat doe ik verkeerd?

Een break ken ik alleen van een SWITCH.

Waarschijnlijk bedoel je exit; :)

Oh, dat wist ik niet:rolleyes:. Ik dacht dat het overal kon, maar ik zal exit eens proberen:thumb:.

Break; stopt met een loop of switch statement, en gaat verder onder de definitie ervan:

PHP:
for ( $i = 0 ; $ < 10 ; $i++ ) {
  echo $i;
  if ( $i > 2 ) {
    break;
  }
}
echo 'haha, toch niet tot 10!';
Zodra $i 3 is, kom je bij Break en wordt de for-lus afgebroken en gaat het programma verder bij de echo direct na de for-loop. Een break is dus niet om het script te beëindigen.

Exit; daarentegen kapt onmiddelijk het hele script af, en er zal niets meer gebeuren nadat je exit aangeroepen hebt :)

Exit; daarentegen kapt onmiddelijk het hele script af, en er zal niets meer gebeuren nadat je exit aangeroepen hebt
Ja, dat merkte ik: was ineens mijn nieuws banner weg omdat die na exit; stond:). Maar dat is gelukkig al opgelost:thumb:!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan