Breed Accessformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

handyhanky

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Ik wil een heeeeel breed Accesformulier maken. Access is echter begrensd op 57,79cm. Weet iemand een oplossing? Het is niet de bedoeling dit op te lossen door meerdere formulieren naast elkaar te maken. Voor de geïnteresseerde: het is voor een weekplanning waarbij 7 dagen naast elkaar moeten worden getoond (zodat er overzicht is) en per dag meerdere velden naast elkaar.

Ik hou van vragen waarin de vraagsteller zelf al het antwoord geeft, dat bespaart ons de moeite van het uitzoeken :). Zoals je al aangaf: er is een maximum breedte aan een formulier. Net zoals er een beperking is aan de hoeveelheid meters die je moet boren om naar de kern van de aarde te boren :).

Overigens is een formulier met die breedte in mijn optiek behoorlijk gebruiksonvriendelijk; dat je het überhaupt overweegt! Ik zou dan toch eerder voor elke dag een apart tabblad maken.

Als je het echt zo breed wil: export naar een Excel template en daar eventueel via een macro de juiste indeling verzorgen. De kracht van Office ligt in het laten samenwerken van de verschillende programma's.

Dank voor de suggesties. Momenteel draait de planning in Excell en wordt deze met VBA naar Access-tabellen geëxporteerd. Dat heeft echter beperkingen. Ik ga de optie met tabbladen eens uitwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan