Breedband internet keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hoi,

ik ga binnenkort verhuizen en nu moet ik een nieuwe ISP uitzoeken. Ik heb daar geen KPN abbonement. De volgende opties zijn mogelijk binnen mijn budget en eisen die ik eraan stel:

@home kabel internet regelmatig 4000/600 voor 29,95

KPN Direct ADSL go 1500/256 voor 30,95 (incl. KPN abb.)

Tiscali ADSL T6 6016/736 voor 25,95 (incl. KPN abb.)

Het is duidelijk dat Tiscali de goedkoopste is en de snelste. Alleen ik heb verder geen mensen gesproken die ervaring hebben met Tiscali. Dus heeft er iemand ervaring met Tiscali en kan wat vertellen over de stabiliteit, snelheid en dergelijke van de verbinding? En kan argumenten geven waarom ik voor een van deze ISP moet kiezen en waarom niet?

Hoi,

Moeilijk iets zinnigs over te zeggen ....
De keuze zal inderdaad zijn tussen @home en Tiscali.
Hangt ook een beetje van omgevingsfactoren af.
De opgegeven snelheid wordt meer niet, dan wél gehaald, wat o.a. met de 'belasting' te maken heeft.
Dus als er in jou buurt veel mensen met ADSL (telefoonkoper dus) werken en bovendien bij dezelfde provider daalt je downloadsnelheid.
Mijn ervaring is, dat deze invloed bij breedband via de tv-kabel minder groot is.
Daarnaast is de vraag, of je, nu je toch overstapt ook je telefonie niet bij dezelfde provider wilt onderbrengen. Dan liggen de prijzen van (combi-)pakketten weer anders.
Tenslotte de vraag of je - mogelijk nu nog niet maar - binnenkort wilt overstappen op digitale tv. Ook daarin zijn combivoordelen te halen.

Tiscali werkt goed bij mijn ouders (Tilburg). Nadeel van Tiscali is dat je abonnement per jaar loopt, dus als jaar 1 afgelopen is en je zegt niet op, dan zit je er meteen voor jaar 2 aan vast (tenzij je verhuist naar een plek waar geen Tiscali beschikbaar is natuurlijk).

Ook moet je eerst voor het doe-het-zelf installatiepakket betalen bij Tiscali, die krijg je dan terug als je je account geactiveerd hebt en de eerste afschrijving succesvol is gebeurd (je moet dan iets uitprinten, en opsturen, dan krijg je het teruggestort).

Kijk dit soort leverings- en andere voorwaarden dus na bij Tiscali en de andere aanbieders die voor je in aanmerking komen.

Tijs.

@dnties: Die voorwaarden van Tiscali staan me idd niet echt aan. Dat je abb. bijvoorbeeld per jaar loopt is in mijn situatie niet echt handig. Ik ga er vanuit dat ik wel minimaal een jaar ga wonen want mijn contract loopt ook een jaar. Maar ik zluit niet uit dat ik daarna weer ergens anders ga wonen. En dan wil ik wel binnen 1-2 maanden mijn contract op kunnen zeggen (Dat kan bij @home wel). Dat vooraf betalen van dat pakket heb ik niet zo'n moeite mee.

@Valijn: Het hebben van een vastetelefoonlijn is niet een van mijn vereiste. Maar die digitale televisie is natuurlijk wel interessant (in de toekomst). En als ik het goed bekeken heb zijn er bij @home op dat gebied veel meer mogelijkheden met die combipakketten.

Alleen heb ik even op die website zitten kijken van @home. En daaruit kom ik uit op een combipakket van 42 euro. Maar 1 ding ben ik niet helemaal uit. Komt daar nu wel een analoge tvaansluiting van 15 euro bovenop. Of is 42 euro het totaal bedrag. Heeft iemand daar ervaring mee??

Als ik het zo bekijk komt dit bovenop de kosten van 15 euro / maand voor basisaansluiting kabeltv. Zie de link: http://www.home.nl/producten/multiplay/

Als je daar invult geen basisabonnement op kabeltv te hebben, dan moet je die eerst aanzetten, dus de kosten voor basisabonnement komen in het totale plaatje er bovenop.

Tijs.

Hoe kom je op het bedrag van 42 euro?

Als je @home neemt dien je ook de tv aansluiting van hun te nemen. Dus die kosten heb je in ieder geval. Daarnaast kun je ervoor kiezen om digitale televisie nemen waar je het pakket voor moet aanschaffen maar waarbij de maandelijkse kosten niet omhoog gaan tenzij je een uitgebreider pakket neemt.

De digitale televisie krijg je gratis vanaf @home 'regelmatig' (dus voor € 29,95) je hebt dan wel het standaardpakket zenders (15 extra bovenop het 'basispakket'), wil je het 'extra' pakket kost dat € 8,95 extra, maar dan heb je 100 zenders.
Het basisbedrag komt daar altijd bij, bovendien moet je ook de digitale ontvanger aanschaffen, maar hebben ze meestal leuke aanbiedingen voor.

Mijn ervaring met @home is zonder meer goed, stabiele verbinding, 95% van de tijd wordt de geadverteerde snelheid gehaald.

100 zenders is voor mij niet echt nodig. Dus dat valt al af. Nu vind ik digitale televisie wel interessant en dan is het gewoon aantal zenders (+/- 30 geloof ik) voldoende.

En verder wil ik min. @home regelmatig aan internet hebben.

ps: @mario op dat bedrag kom ik uit als ik bij de combi abb. basis tv aanvink en internet regelmatig.

Ik heb overigens ook nog geen tv abb. daar. Ik heb nog even op de website van @home zitten snuffelen. En dan kom ik tot de volgende conclusie:

TV: gewoon basispakket analoog voor 15 euro, dan kan ik wanneer ik wil het nog uitbreiden naar digitaal (15 euro smartcard en min 99 euro ontvanger)

Internet: internet regelmatig voor 30 euro

Samen: 15 + 30 = 45 euro per maand.

Als het goedkoper kan via @home dan hoor ik het graag, maar dit lijkt mij de goedkoopste en beste oplossing :thumb:

Met TV digitaal krijg je 10 zenders extra bovenop de 30 tot 35 (afhankelijk van de regio) zenders uit het basispakket.
Voor de prijsvergelijking kan je de kosten voor het basispakket niet meenemen omdat je ook bij ADSL nog televisie nodig hebt.

De ervaring van mijn zwager met Tiscali is slecht, hij kreeg na 1½ jaar de mogelijkheid om zijn huidige abbo te behouden tegen € 15 meer per maand of hetzelfde blijven betalen met de helft van de snelheid.

p.s. kijk eens goed bij de aanbiedingen, ik heb de digitale ontvanger voor € 25,- bij @home gekocht, inclusief smartcard.

Laatst bewerkt:
Voor 42 euro extra krijg je, bovenop je basis KTV abo én de daaraan verbonden kosten (zie bijlage):

- Internet Regelmatig
- Telefonie Basisbellen
- TV Digitaal (inclusief DTV-ontvanger)

Je komt dan zo totaal uit op 42 + 15 = 57 euro in de maand totaal.

Tijs.

Bijlagen

• athome.JPG
    athome.JPG
    67,1 KB · Weergaven: 35
Wellicht ten overvloede wijs ik je erop dat op plaatsen waar Tiscali aanbiedt je normaliter ook van Quicknet ADSL gebruik kunt maken. Dat is wat ik gebruik momenteel, kost me 21 euro bovenop mijn basis telefoonabo. 3 mbit download, 1 mbit upload (Medium abonnement). Kan ik na een jaar per maand opzeggen. Goede helpdesk etc. Nooit storingen gehad (woon in de Randstad, heb het abo op 1 november precies 1 jaar).

Kijk op www.quicknet.nl

Tijs.

57 euro per maand gaat net iets boven mijn budget. Dat basisbellen vind ik helemaal niet interessant. Vandaar die andere oplossing.

Het wordt in iedergeval @home omdat ik daar de meeste kanten met op kan. En een tv abbonement heb ik inderdaad altijd nodig. Ik zal voor die digitale ontvanger eens de aanbiedingen van @home in de gaten houden.

In ieder geval allemaal bedankt voor de moeite. Het wordt dus toch
analoge tv 15 euro voorlopig en internet 30 euro. Dus totaal 45 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan