Breedbandverbinding versnellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivibes

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2004
FF een vraagje over het volgende verhaal:

Klik op Start en dan op Uitvoeren. Type 'gpedit.msc' en sluit af met een Enter. Nu start u de Policyeditor.

Deze editor werkt met twee schermen: een boomstructuur in het linkerscherm en overige informatie in het rechterscherm. Open in het linkerscherm achtereenvolgens Beleid voor Lokale Computer, Beheerssjablonen, Netwerk, en klik op QoS-pakketplanner.

In het rechterscherm staan nu meerdere opties waaronder 'De reserveerbare bandbreedte beperken'. Een dubbelklik hierop opent een nieuw venster. Zet hier een bolletje bij 'ingeschakeld'. Daarna vult u bij bandbreedtelimiet een nul in (dit staat voor onbeperkt). Kies vervolgens Toepassen.

Ga nu via het Configuratiescherm naar de Netwerkverbindingen.

Zoek naar de netwerkverbinding waar uw kabelmodem aan hangt; meestal is dit een lanverbinding. Klik er op met de rechtermuistoets en kies Eigenschappen. In het venster dat nu opent moet er een vinkje staan bij 'QoS-pakketplanner'.

Is alles in orde, herstart dan de pc. Nu is de standaard bandbreedtebeperking in Windows XP opgeheven, en zou uw verbinding stukken sneller moeten zijn

--- Dit werkt alleen niet voor XP Home edition, wel voor XP Pro.

Is er een andere manier om dit wel in XP Home edition voor elkaar te krijgen?

Jeroen

Geplaatst door ivibes
FF een vraagje over het volgende verhaal:

Klik op Start en dan op Uitvoeren. Type 'gpedit.msc' en sluit af met een Enter. Nu start u de Policyeditor.

Deze editor werkt met twee schermen: een boomstructuur in het linkerscherm en overige informatie in het rechterscherm. Open in het linkerscherm achtereenvolgens Beleid voor Lokale Computer, Beheerssjablonen, Netwerk, en klik op QoS-pakketplanner.

In het rechterscherm staan nu meerdere opties waaronder 'De reserveerbare bandbreedte beperken'. Een dubbelklik hierop opent een nieuw venster. Zet hier een bolletje bij 'ingeschakeld'. Daarna vult u bij bandbreedtelimiet een nul in (dit staat voor onbeperkt). Kies vervolgens Toepassen.

Ga nu via het Configuratiescherm naar de Netwerkverbindingen.

Zoek naar de netwerkverbinding waar uw kabelmodem aan hangt; meestal is dit een lanverbinding. Klik er op met de rechtermuistoets en kies Eigenschappen. In het venster dat nu opent moet er een vinkje staan bij 'QoS-pakketplanner'.

Is alles in orde, herstart dan de pc. Nu is de standaard bandbreedtebeperking in Windows XP opgeheven, en zou uw verbinding stukken sneller moeten zijn

--- Dit werkt alleen niet voor XP Home edition, wel voor XP Pro.

Is er een andere manier om dit wel in XP Home edition voor elkaar te krijgen?

Jeroen

Heb je dit zelf geschreven of komt het van een site? Is het laatste het geval, waar komt het vandaan? Ik ben benieuwd of er meer info te vinden is:)

Poekie

ik heb het ooit gelezen in clickxmagazine, en het werkt ... ( ik heb pro )

Het werkt sowieso,

Ik heb ook XP Pro maar een vriend van me heeft Home Edition en daar kan het dus niet bij op deze manier.

Jeroen

Het lijkt erop dat pagina's idd sneller openen:)

Poekie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan