Breedbeeld-beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterjbruins000

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hallo,

Ik heb gemerkt dat als je een breedbeeld-beeldscherm gebruikt bij Win. XP, dat dan alle plaatjes en alle andere dingen helemaal uitgerekt zijn. Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat het beeld op een breedbeeld-beeldscherm niet zo uitgerekt meer is?

Mvg,

Peter Bruins

Hoi,

Door een andere beeldschermresolutie te kiezen.
Het aantal 'varianten' is niet afhankelijk van je beeldscherm, maar van je grafische kaart:

- rechtsklikken 'ergens' op het bureaublad
- in het snelmenu onderste optie 'eigenschappen'
- tabblad 'Instellingen' en hier kan je de resolutie wijzigen.

Laatst bewerkt:
Elke monitor heeft 1 stand waar hij het beste in werkt. Dit verschilt per merk en groote.

Je kunt andere resoluties kiezen maar vaak zie je dan toch een lichte waas. Het is even een kwestie van elke stand proberen totdat jij het prettig vindt kijken.

Breedbeeld

Elke monitor heeft 1 stand waar hij het beste in werkt. Dit verschilt per merk en groote.

Je kunt andere resoluties kiezen maar vaak zie je dan toch een lichte waas. Het is even een kwestie van elke stand proberen totdat jij het prettig vindt kijken.

Volgens mij is dat niet het goede antwoord op zijn vraag. Hij vraagt of ie normale afbeeldingen zoals foto's op zijn PC breedbeeldmonitor in 4:3 kan bekijken. Dit heb niets met de resolutie te maken. Het is netals met een breedbeeld TV die je in verschillende maten kan zetten. Dat wil hij graag weten (en ikke ook) Alvast bedankt.

nu kies ik met een gewoon beeldscherm 1024 bij 768 pixels, en dan krijg ik aan de bovenkant en onderkant van het beeld een zwarte balk.
het ''breedbeeld'' beeld in het midden van het scherm is niet uitgerekt.
dus volgensmij is het toch de resolutie

nu kies ik met een gewoon beeldscherm 1024 bij 768 pixels, en dan krijg ik aan de bovenkant en onderkant van het beeld een zwarte balk.
het ''breedbeeld'' beeld in het midden van het scherm is niet uitgerekt.
dus volgensmij is het toch de resolutie
Ja dat klopt wel Peter, dat was bij mijn "gewone" monitor ook het geval. Ik heb 1024 bij 768 netals een hogere resolutie geprobeerd, maar een normale foto wordt in de volle uitgerekte breedte weergeven. Het liefst zie ik dan aan de zijkanten een zwarte balk. Maar tot op heden alvast veel dank. Misschien dat er nog wat andere suggesties voor een oplossing komen.

Hoi,

Door een andere beeldschermresolutie te kiezen.
Het aantal 'varianten' is niet afhankelijk van je beeldscherm, maar van je grafische kaart:

- rechtsklikken 'ergens' op het bureaublad
- in het snelmenu onderste optie 'eigenschappen'
- tabblad 'Instellingen' en hier kan je de resolutie wijzigen.

..... tja ... en dit was dus het juiste antwoord .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan