breedbeeld of 4:3

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiwema

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2003
Aangezien mijn monitor regelmatig knippert, en dat niet te traceren is, denk ik een andere monitor aan te schaffen.

ik doe veel met foto's en bewerking.
Kan ik me dan beter bij een 4:3 monitor houden omdat bij een breedbeeld het beeld word vervormd, of, is daar een oplossing voor.
Ik werk nu met een 19" 4:3, en dan zou ik wel groter willen, tegen een voordelige prijs natuurlijk.
Wie kan mij daar in voorlichten.

Heb nu een NVIDIA Geforce 8500GT videokaart.

bvd:thumb:

Harry

Laatst bewerkt:
breedbeeld monitoren hebben tegenwoordig met de installatie van de cd ook geen beeldvorming meer, dat ia allemaal al aangepast met die technieken,
zelf heb ik liever ook geen breedbeeld, vind gewoon vierkant scherm veel fijner,
ik heb beide monitoren al in huid gehad, vierkante beviel het best :p

een tip is kopen bij Wehkamp
daar krijg je de monitor thuis bezorgt, en kun je kijken hoe die staat (of die bevalt)
zo niet? dan stuur je hem gewoon gratis terug en kun je een andere proberen

natuurlijk mag je de monitor "officieel" niet gebruiken als je hem terug wilt sturen
maar als je voorzichtig de verpakking opent kun je hem altijd inpakken en terug sturen, daar gaan ze niet moeilijk over doen :D

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseur.aspx?CC=C09&SC=I0A&KAC=I27

Hi,
Het gebruiken van een breedbeeld monitor of niet blijft natuurlijk een persoonlijke smaak.

Het gemak van een breedbeeld monitor hangt af van het doel waarvoor je het ding gebruikt.
Het is namelijk een flinke vergroting van het bureaublad.
Als je ziet hoe fabrikanten van software hun best doen om alle menu's die je zichtbaar kunt
maken in enkele muisklikken kunt mini- en maxi-maliseren om nog enige ruimte voor de bewerking over te houden (stage) dan is een breedbeeldmonitor toch wel een luxe.
Je kunt veel meer dingen gemaximaliseerd op het beeld laten staan en toch nog ruimte hebben om iets te doen.

Je moet dan niet naar het fenomeen "breedbeeld" kijken maar naar het maximaal aantal pixels dat
horizontaal en verticaal weergegeven kan worden.

Ik zit hier met twee breedbeeld monitoren 20" die 1680x1050 weer kunnen geven en heb dus een bureaublad van 3360x1050.

Hiervoor had ik 2 monitoren 17" met een maximum van 1280X1024

Door het toepassen van de twee breedbeeld rakkers heb ik beduidend meer bureaubladruimte.

Het is natuurlijk onzinnig om een Word document in dit formaat op te maken
maar voor Photoshop en Premiere is het een perfecte omgeving.

grtz gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan