• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

breedte kolommen Excel????

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik ben met een prijslijst bezig in excel.

Van deze prijslijst wordt een PDF gemaakt en daarna gedrukt.

Het probleem is nu dat niet alle paginas even breed zijn. Dit komt doordat er per pagina een verschillend aantal kolommen gebruikt wordt. Ik ben zoveel mogelijk van het zelfde aantal kolommen uitgegaan. Als ik meer kolommen nodig had heb ik andere kolommen aangepast in de breedte, maar ondanks dat is de breedte van een aantal pagina's toch anders.

Is hier een eenvoudige oplossig voor om alle pagina's toch even groot te krijgen?
Je kunt per kolom de breedte zien, maar is er een mogelijkheid in Excel om de breedte van alle kolomen samen te zien?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

gr.

Rudy

afdrukken

Dit kun je instellen bij het afdrukken > pagina instelling.
Afhankelijk van het gebruik van XP of vista kun je het afdrukbereik instellen, en dan bij pagina instelling > aanpassen 1 X 1 pagina.

Dat staat allemaal gelijk, maar er blijven verschillen in de breedte.

Alle pagina's heb ik ingesteld met dezelfde afdrukmarges en pagina grote ook dat 1 pagina op 1 staat voor allemaal aan.

Ook al gedaan.....

Het belangrijkste vind ik eigenlijk dat ik in 1 handeling kan zien hoe breed alle kolommen op 1 pagina zijn.
Dus niet per kolom, maar alle kolommen selecteren en dan zien wat de totale breedte is.

Dan komt de rest vanzelf goed....

gr.

Rudy

print instellingen

De breedte maakt niet uit.
Het is gewoon de instellingen van de afdruk instellen.
Je kunt 1 kolom van 20 pixels op één pagina afdrukken, maar ook 10 kolommen van 20 pixels.
Maar als je hebt geselecteerd dat alles op één pagina moet komen, dan krijg je dat, hoe meer rijen je maakt (Dus hoe langer de kolom), des te smaller de kolommen op de afdruk worden.

Ik hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk heb uitgelegd, anders weet ik niet goed wat je bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan