Breedte van pagina op monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleS

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2004
Beste mensen,

Toen ik mijn site met het Piershil Breaking News eens een compleet nieuwe lay-out wilde geven, heb ik besloten aan de slag te gaan met Frontpage. Ik ben een aardig eind gekomen en het resultaat mag er zijn (vind ik zelf, althans... maar geef uw commentaar!). Ik heb echter nog één probleempje waar ik zelf niet uit kom.
Het is een beetje moeilijk uit te leggen zonder voorbeeld, dus surf aub even naar www.piershilbreakingnews.tk. Hier zie je mijn lay-out zoals ik wil dat ie op elke pagina van mijn site is. Ik heb een aantal pagina's in mijn archief, bijvoorbeeld archief 14 (http://www34.brinkster.com/piershilbn/archief14.htm) waarin de breedte van mijn pagina totaal buiten proportie is. Ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen en ik ben me ook er ook niet van bewust wat ik bij deze pagina's anders heb gedaan dan bij de anderen. Wie kan mij helpen deze lelijke lay-out weer goed te krijgen?

B.v.d.
Jelle Stelpstra

Niks mis mee.
Alleen je tekst plakt overal tegenaan.
Een style voor de p tag kan helpen.
Hiervoor een margin van 10px pakken kan de leesbaarheid verhogen.

:cool:

Maar waarom zien alle (archief)pagina's er op mijn site fatsoenlijk uit, behalve archief 14, 12 en 11? Frontpage vergroot ongewild al mijn afbeeldingen en er verschijnt een scrollbalk onderin het scherm op die pagina's, terwijl ie eigenlijk gewoon de breedte van de pagina moet aanpassen aan de breedte van de monitor van mijn bezoekers...
Continu moeten scrollen om de tekst te kunnen lezen is weinig gebuiksvriendelijk...

B.v.d
Jelle

Controleer de afbeeldingen eens door rechtermuisknop te klikken en eigenschappen van afbeelding. Volgens mij heb je de groottes van de afbeeldingen niet in pixels aangegeven, maar in procenten, daardoor worden je tabellen ook allemaal breder.
Nog een tip; probeer eens alle plaatjes en teksten sowieso kleiner te maken, dan krijg je een kleiner en compacter geheel, dat oogt mooier. De foto's kun je dan (als je wilt) laten vergroten - in Front Page of met javascripts -
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het dan opgelost is.

Groeten, Monique

Geweldig! Dat was idd de oorzaak. Hartelijk bedankt!
Ik weet trouwens nog niet of ik de plaatjes ook kleiner ga maken; mijn plaatjes dienen vooral ter illustratie en zijn geen doel op zich. Als thumbnails weergeven en er dus op moeten klikken om 't te zien, is voor de bezoekers denk ik een klik te veel. iig hartstikke bedankt voor het meedenken!

Gr. Jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan