Brein wil KaZaA-gebruikers individueel aanpakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Brein wil KaZaA-gebruikers individueel aanpakken
Donderdag, 20 februari 2003 - Stichting Brein, een organisatie die strijdt tegen schending van de auteursrechten, wil ook individuele KaZaA-gebruikers aanpakken.

03-02-20.gif

Dit heeft Brein-directeur Tim Kuik desgevraagd bevestigd. "Het gaat ons dan echt om de grootverbruikers, dus mensen die enkele honderden muziekbestanden delen." Brein zegt de juridische mogelijkheden 'zeker te gaan onderzoeken'.

"Wij zitten al geruime tijd achter de aanbieders aan. Bij peer-to-peer programma's zijn gebruikers ook meteen aanbieders. Juridisch gezien kunnen wij deze groep aanpakken", legt Kuik uit.

"Aan de hand van het ip-adres kunnen bij de provider bijvoorbeeld de persoonsgegevens worden achterhaald. Als de provider niet wil meewerken, kan Brein de gang naar de rechter maken."

Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) heeft internetexperts in dienst die zich bezighouden met het opsporen van illegale praktijken. Deze experts kunnen vervolgens de benodigde gegevens achterhalen om een verzoek bij de provider in te dienen.

Legale database
Brein maakt zich zorgen over de ontwikkelingen met het illegaal downloaden. "Eerst had je Napster, toen kreeg je KaZaA. Wat komt hierna?", zo vraagt Kuik zich af. Het gebrek aan een legale mogelijkheid om muziek te downloaden, houdt volgens de directeur het illegale circuit in stand.

"Wij pleiten dan ook voor een legale database met muziekbestanden. In welke vorm en door wie dit gebeurt, maakt ons niet uit. Als het geld maar bij de rechtmatige personen terechtkomt", aldus Kuik.

Een legale database heeft volgens Kuik nog een bijkomend voordeel. De directeur verwacht dat een dergelijke database het illegaal downloaden minder interessant maakt. Hierdoor zal Brein zich meer op zijn taken kunnen toeleggen, omdat het aantal illegale downloaders afneemt.

Bedrijven Brein wil zich ook actiever op het bedrijfsleven richten. "In veel bedrijven wordt via het netwerk muziek gedeeld. Ook kan bij veel bedrijven KaZaA worden gebruikt. Directies zijn hiervan vaak niet op de hoogte. Wij zullen dus ook naar deze bedrijven toestappen om hen hierop te attenderen", aldus Kuik.

"Aan de hand van het ip-adres kunnen bij de provider bijvoorbeeld de persoonsgegevens worden achterhaald. Als de provider niet wil meewerken, kan Brein de gang naar de rechter maken."

ehm...

current users online : 3.116.320 users ,sharing 254.215.98 GB

allemaal voor de rechter ????
of gaan de heren onderscheid maken welke het meest betalen (*metallica)

en hoe zit het bij adsl iedereen de zelfde ip
10.0.0.138

Het zou inderdaad beter om een goede legale manier van downloaden in te voeren zodat we om enkele goede liedjes te beluisteren geen cd met de helft rozooi moeten kopen, waarvan het grootste gedeelte van het geld toch de artiest niet bereikt maar onderweg blijft hangen. Natuurlijk moet de kwaliteit gegarandeerd zijn en de prijs zeer laag, want wees nu eerlijk wie kan die veel te hoge prijzen nu nog betalen en in vele gevallen koop je dan nog een cd die je in de wagen niet kunt spelen wegens beveiligingen die op de cd staan.

Hoe bedoel je? Elke keer dat ik inbel krijg ik een ander ip.

Ik heb adsl bij Planet internet

Relax man, ik woon in België :D
Dat ze de CD'S goedkoper maken en stoppen met zeuren over het illegaal downloaden van muziek, zal beter zijn voor iedereen. Ik begrijp het niet.

Dan mag jij me vertellen hoe je wil dat ik bij mijn eigen provider anoniem blijf :).

Geplaatst door dinoshop
10.0.0.138

10.0.0.138 is van pc naar modem....

en dat is niet je ip maar de gateway.. dan heb je bijv nog wel binnen netwerk 10.0.0.150 ofzo

en buiten netwerk is het ip afhankelijk welke de provider je toewijst...

10.0.0.138
nee hoor, het ip-adres van de modem is 10.0.0.138
maar als je inlogt op MxStream dan zoekt de modem contact met de provider en dan krijg je altijd hetzelfde ip-adres
bij mxstream is dit 80.60 en dan nog wat (bij dan, ook goed :D)
snappie ?

ik zit dus via router, en mn ip adres is dus NIET 10.0.0.138 maar kan best zijn dat dat wel zo is zonder router...

voordat ik deze router had, had ik namelijk usb modem...

dat komt omdat je die gegevens hebt ingevoerd bij je router :)
open maar es een ms-dos schermpje en typ
ping 10.0.0.138
krijg je 4× een antwoord
dat betekent dat de verbinding naar je modem via de router goed is
typ ping 192.168.0.1 om te router te pingen (192.168.0.1 = standaard adres voor router)

Geplaatst door XP_PC
Brein wil KaZaA-gebruikers individueel aanpakken
Donderdag, 20 februari 2003 - Stichting Brein, een organisatie die strijdt tegen schending van de auteursrechten, wil ook individuele KaZaA-gebruikers aanpakken.

Ik denk dat het ook een beetje paniek zaaien is. Mensen bang maken. Ik wil het nog eerst zien.

In het bericht van webwereld stond ook een link in, die verwees naar registryaanpassingen in Kazaa-lite waardoor je privacy kunt waarborgen, maw andere users kunnen niet meer in je files browsen, zo ook brein niet.

Een nadeel mensen kunnen je voor een leecher aanzien, met het gevolg dat ze je download boycotten.

Hmmm hoop niet dat ze mij vinden, een gast uit Denemarken werd veroordeeld en kreeg een boete, hoe hoog weet ik niet, maar voor 1 muziek CD 30 euro en voor films 60 euro per stuk...... En dan hebben we het nog niet over illegale software......

grtz

grootverbruik?

was houdt dat precies voor hun in?

in mijn shared folder staan nu zon 10 audio cd's, 8 films (bijna alleen bioschoopfilms), en het grootste gedeelte is nog wel de software, zoals 3dsmax 4.2 en 5.0... die 2 progs zijn bij elkaar al bijna 10.000 eurotjes... verder veelal ook dure software (niet zo duur als 3dsmax, meer dingen als photoshop en windows enzo)

Maarjah.. laatste tijd nooit geen kazaa aanstaan, en share helemaal nix..

dus ja, wat maakt het uit..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan