Brein wil KaZaA-gebruikers individueel aanpakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar hoe kunnen ze dan bewijzen dat het illegaal en via kazaa gedownd is?

via ip kunnen ze dat niet beweizen hor...

maar meestal staan er bepaalde kenmerken in de naam die wel bewijzen dat het illegaal is..

en norton antivirus in een rar bestand of een film in een avi file die nog in de bioscoop draait zie je niet zo vaak legaal in de winkel...

Het is nogal wat om individueel te vervolgen, in Amerika loopt er een proces tegen een provider die niet meewerkt en die zijn nog niet verplicht informatie vrij te geven.

Als een proces in Nederland begint, weten we over tien jaar, na het hoger beroep meer.

Geplaatst door XP_PC
Geen idee, mischien IP ofzo?:confused:

Ik weet niet of je mijn posts gelezen hebt maar daarin laat ik zien hoe je je IP kunt verbergen. En toen vroeg jij: Hoe wou je je voor je eigen provider verborgen houden. Nou, dat is simpel, je eigen provider houd natuurlijk logs bij. Daarin kunnen ze zien wat jij allemaal doet. Maar denk nu niet dat de provider je in de gaten gaat houden want dan zijn bijvoorbeeld Chello of @Home een tijdje bezig met duizenden klanten. Als jij een via een proxy surft of download lijkt het net of je uit Taiwan of iets dergelijks komt. Hoe weet bijvoorbeeld Brein dan in godsnaam dat je uit Nederland komt en dat je Chello hebt in plaats van Hing Sjong Internet Services of iets dergelijks :p? En dan kunnen ze wel gaan aankloppen bij de eigenaar van die proxy uit Tawain ofzo maar ze hebben helemaal niet het recht om inzage te hebben in die logs waar je normale IP instaat. In Nederland mag dat dus wél. Dus sufen via een proxy heeft eigenlijk alleen maar voordelen afgezien van het feit dat het soms wat traag is. Op deze manier hoef je dus niet bang te zijn voor de activiteiten van Brein of een andere instelling die er op uit is om individueel mensen aan te pakken die gebruik maken van KaZaA. Je hoort mij niet zeggen dat het ideaal is om een filmpje te downloaden maar dat komt met name door de snelheid. Dit hoeft trouwens niet overal zo te zijn maar je komt sowieso niet boven de snelheid uit van de eigenaar van de proxy. Stel, ik heb nu AlwaysAccess en ik internet met ong. 8kb/s, jij hebt @Home en je internet met ong. 500kb/s, dan kom je toch niet boven de 8kb/s uit. En als je dan iets download is mijn verbinding volledig gebruikt en kan ik amper het internet op. Maar je bent wél anoniem, alleen jammer dat ik in Nederland woon. ;) Maar voordat je hele lijsten met proxy's gaat zoeken, wees niet zo bang dat je gepakt wordt ofzo :).

Oh, maar ik ken het principe van een proxy wel hoor. Maar aangezien dat een vraag was, hoe ze je dan zouden opsporen.
Wie weet houdt de provider wel een truukje achter dat niemand weet:D :p (denk het niet, maar zou kunnen ;))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan