• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Breinbrekertje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokke1981

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2020
Best,

Zit met een klein brein-brekertje:

Graag zou ik wanneer men excel document opent (welke uit verschillende pagina's bestaat) deze een pop-up weergeeft met de vraag u te identificeren.

Knop 1 zou de tekst 'klant' bevatten en knop 2 'technicus'

indien je op klant zou klikken zouden er een aantal pagina's niet zichtbaar mogen zijn.

Indien je op technicus zou klikken zou er een volgende pop-up moeten verschijnen met hierin de vraag op een wachtwoord in te geven.

Als het foute wachtwoord word gegeven krijg je te zien wat de klant te zien zou krijgen.

Als je het juiste wachtwoord geeft kan je alle pagina's zien (weliswaar met de beveiligingen van het blad actief).

Iemand toevallig meer verstand van macro's schrijven dan ik?
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb in bijlage een quickie aangemaakt.
De bedoeling is dus dat bij openen van de file de pop-up verschijnt

Klik je op klant mag pagina 2 niet zichtbaar zijn
klik je op technicus dan komt de pop-up met wachtwoord en nadien is alles zichtbaar.
:d:d

Bijlagen

Laatst bewerkt:
plaats een voorbeeld besyand uiteraard met fictieve gegevens.

@emields,

Bedankt voor de reactie, maar dit had ik al gevonden in een eerder forum maar mijn vraag was iets complexer.

De knoppen zouden de namen Klant en technicus moeten bevatten. indien je technicus klikt zou er het kadertje voor een wachtwoord tevoorschijn komen en zijn alle tabbladen beschikbaar.
De knop klant zou slechts enkele tabbladen mogen weergeven.

:):)

Zoiets?
Knoppen zijn volgens mij overbodig.
De klant hoeft niet te weten dat er nog tabbladen verborgen zijn.
In mijn voorbeeld opent het bestand met de tabbladen voor de klanten zichtbaar. (volgens mij mogen die altijd zichtbaar zijn)
Druk nu op Ctrl +q er opent een userform waar de technicus het wachtwoord kan invullen.
Is het wachtwoord correct dan verschijnen de tec bladen.
(het wachtwoord is test)
Open je het bestand opnieuw dan zijn de tec bladen terug verborgen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Pagadder,

Ik haak even in op dit draadje.. Dit is iets wat ik ook kan gebruiken.
Hoe wijzig ik het wachtwoord hiervan?

Alvast bedankt,

Grt rmk

@ rmk75: Je haakt niet in, je breekt in. Dit is ook de enige vraag die je mag stellen. Je andere vragen in dit topic zullen verwijderd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan