• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

breuk opschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Berichten
149
oke ik heb waarde A en waarde B
waarde a is een verzameling van gegevens die als cijvers staan en opgeteld worden.

de uitkomst komt in a2 te staan

waarde b is ook een verzameling van gegevens die opgeteld zijn en in b2 komen te staan.

nu wil ik in C2 een breuk hebben staan als a/b
nu kan ik wel gewoon zeggen dat ik A2 en B2 zo hou en er tussen een "/" neerzet in een andere rij en dat is een hele snelle oplossing

maar is het mogelijk als een breuk neer te zetten.
 
Beste blackhawknl,

Behalve dat je vraag in slecht Nederlands is omschreven (cijvers???), moet ik ook zeggen dat het me niet helemaal duidelijk is wat je nu wilt.

Toch doe ik een poging tot een antwoord.
Als je in een cel de functie
Code:
=A2/B2
zet, dan kun je daarna de opmaak van deze cel aanpassen via Opmaak > Celeigenschappen. Kies het tabblad Getal, klik in het rijtje op 'Breuk' en kies een type. In jouw voorbeeld volstaat 'Maximaal één cijfer', maar ik weet niet hoe groot de uitkomsten van de teller en noemer kunnen zijn.

Een andere mogelijkheid is om neer te zetten:
Code:
=A2&"/"&B2

Groeten,

Richard
 
Beste blackhawknl,

Behalve dat je vraag in slecht Nederlands is omschreven (cijvers???), moet ik ook zeggen dat het me niet helemaal duidelijk is wat je nu wilt.



Groeten,

Richard

duidelijk zat was het, en spelling is niet mijn aller beste kant, maar als je even met een probleem zit dat schreeuwt om opgelost te worden vergeet je wel eens een paar stappen. het is namelijk niet leuk om van een medelid van een forum op je vingers getikt te worden op een spelfout, hoe leuk het ook is om te doen, Hé

maar ja als je daarmee je plezier moet verkrijgen heb je mijn zegen, en hoop ik voor je dat met het doorspitten van het forum dat je nog meer spelfouten kan vinden.
 
hoop ik voor je dat met het doorspitten van het forum dat je nog meer spelfouten kan vinden.

Het is gebruikelijk om een zin te starten met een hoofdletter.

Voorts wil ik er nog aan toevoegen dat het op Excel vlak ook niet erg duidelijk was. Anders had je op meer dan 2 weken tijd wel meer dan 1 reactie gehad.

Als je nu je probleem nog eens rustig overdenkt en neerschrijft, doe ik graag nog een poging om te helpen. Zoniet is dat ook prima voor mij.

Wigi
 
duidelijk zat was het, en spelling is niet mijn aller beste kant
Lezen en zoeken kennelijk ook niet. Uit help:
Getallen weergeven als breuken of percentages
Alles weergeven
Alles verbergen
Selecteer de cellen die u wilt opmaken.
Klik in het menu Opmaak op Celeigenschappen en klik op het tabblad Getal.
Voer een van de volgende handelingen uit:
Als u getallen wilt weergeven als breuken, klikt u op Breuk in de lijst Categorie. Klik vervolgens op het type breuk dat u wilt gebruiken.
Als u getallen wilt weergeven als percentages, klikt u op Percentage in de lijst Categorie. Geef in het vak Decimalen het aantal decimalen op dat u wilt weergeven.
Als u snel getallen wilt weergeven als percentage van 100, klikt u op Procentnotatie op de werkbalk (werkbalk: een balk met knoppen en opties die u kunt gebruiken om opdrachten uit te voeren. U kunt een werkbalk weergeven door op ALT en vervolgens op SHIFT+F10 te klikken.) Opmaak.
Opmerking getallen groter dan 1 worden automatisch opgegeven als percentages. Getallen kleiner dan 1 worden geconverteerd naar percentages door ze te vermenigvuldigen met 100. Als u bijvoorbeeld het getal 10 opgeeft, is het resultaat 10%. Als u het getal 0,1 opgeeft, is het resultaat eveneens 10%. Als u alle getallen wilt converteren door ze met 100 te vermenigvuldigen, klikt u op Opties in het menu Extra. Klik vervolgens op het tabblad Bewerken en schakel het selectievakje Automatische percentage-invoer inschakelen uit.
 

Bijlagen

  • breuk.xls
    13,5 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan