• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Brief maken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniavaswen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2012
Hallo,

Weet iemand hoe je in excel (zonder word) een brief kan maken op basis van een tabel in excel? Een ex-collega maakte bevestigingsbrieven in excel obv een lange tabel. Intussen is ze vertrokken en wij weten niet hoe ze dit heeft klaargespeeld. In bijlage vind je een voorbeeld van zo'n brief. De basistabel had ze in een apart tabblad staan. Aangezien het om meer dan 300 pagina's gaat, veronderstel (hoop) ik dat ze dit niet manueel heeft gedaan.

Bekijk bijlage Bevestiging.xls

Alvast bedankt
Enia

Zij heeft dat natuurlijk niet handmatig gedaan.
Ze heeft een sjabloon ontworpen en nu moet je dit linken aan een database.
Die database bevat minimum de personalia en de aankopen.
Je moet voor elk gegeven de link leggen met de database en klaar.
Dit hoeft maar een keer te gebeuren.

Bedankt voor de tip. Jammer genoeg heb ik in excel nog nooit met sjablonen gewerkt. Bedoel je met een database Access of kan dit ook van uit een tabel in Excel? Hoe zorg je er dan voor dat excel weet dat hij de volgende klant onder de eerste moet zetten?
Kan ik ergens op het net hier meer info over vinden?

Was ze 'echt' kwaad toen ze haar ontslag kreeg?
Anders vraag je haar toch even om raad, zo gebeurd!

Heb ik intussen ook gedaan. Maar het was even ingewikkeld door hiërarchie enz.... Daarmee dat ik zelf een oplossing probeerde te zoeken.
Toch bedankt voor de moeite!

Helaas, mijn voorganger weet zelf niet meer hoe ze het gedaan heeft. De zoektocht gaat dus verder. :(

Post op zijn minst eens een voorbeld van die gegevenstabel.
Misschien dat er dan iemand een link kan maken voor de afprint.

Hierbij vind je de brontabel van waaruit het document is opgemaakt. Het is per nieuw klantnummer dat de tabel gesplitst wordt en de extra rijen erbij komen. Ik veronderstel dat je het in VBA ook zou kunnen programmeren, maar aangezien mijn voorganger geen excel-wizard was (maar wel een goeie gebruiker) denk ik dat ze een functionaliteit heeft gebruikt die ik niet ken.

Bekijk bijlage Bevestiging_bron.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan