• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Brief met draaitabel erin, kan er tekst naar beneden schuiven!

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Beste,

Ik ben met een registratie bezig van pallets, zodat ik een overzicht kan versturen naar de transporteurs met de openstaande saldo aan pallets.
We gebruiken hier een bepaald bestand voor dus die heb ik als uitgangspunt genomen.
In de sheet zit een tabblad "Brief" daar heb ik een standaard brief met een draaitabel erin verwerkt zover gaat het goed.
Ik wil de brief afsluiten met een paar regels, die dus elke keer mee moeten schuiven omdat de regels in de draaitabel elke keer weer anders zijn.

Hoe kan ik dit oplossen!

Dan heb ik aan het einde van de draaitabel er een subtotaal tussen gezet van het verschil kolom K "Te goed".
Nu zou ik deze ook variabel willen maken zodat ik in kolom K ook een totaal te zien krijg van de pallets die ik nog te goed heb.
Ik wilde dit eerst in VBA maken, maar ik denk dat met de draaitabel een betere oplossing is....

Alvast weer dank voor de aangeboden hulp.

Henk
 

Bijlagen

  • Pallet overzicht.xlsm
    73,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Voor dit soort ‘problemen’ heeft Microsoft Access bedacht (gekocht eigenlijk). Dan had je deze vraag nooit gesteld :).
Ik weet niet of het simpel kan in Excel, omdat je brieftekst ook in een vrije cel moet beginnen, en je draaittabel dat niet is. Dus wellicht zul je e.e.a. toch met VBA moeten oplossen. Al is het wellicht met formules wel mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Maak gebruik van een tabel. Zet geen nutteloze <Enter> in de kolomkoppen. Een factuurnummer en de week in het waardeveld lijkt mij ook niet echt nuttig. Hoe je de draaitabel verder hebt opgezet is ook nogal vaag. Met een calculated field kan je berekeningen binnen een draaitabel uitvoeren. Het plaatsen van tekst onder een draaitabel kan alleen met VBA.

Dit soort code is niet wenselijk in voorbeeldbestanden.
Code:
Sub Workbook_Open()
Application.StatusBar = "VenA©"
End Sub
Private Sub Workbook_BeforeClose(Chanel As Boolean)
Application.StatusBar = ""
End Sub
 

Bijlagen

  • Pallet overzicht.xlsm
    66,9 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Henk,

is het een oplossing om die tekstregels in de voettekst op te nemen?
Dan staan ze altijd op dezelfde plaats op de pagina
 
misschien een oplossing

Dank voor de reactie, en de suggesties die zijn gedaan.
Ik heb geprobeerd het idd in de voetnood te zetten maar dat wilde niet echt lukken. (krijg ik lege vlakken ertussen en is niet echt mooi)

Ik ben verder gegaan op de suggestie van VenA.
Ik heb de volgende code (niet de mooiste) gemaakt, zodra er een wijziging komt in het werkblad dan zal deze macro starten,

De regels die er onder stonden moeten eerst worden verwijderd (andere manier kon ik niet bedenken), en daarna zal hij de regels weer plaatsen.
Op deze manier staat de tekst altijd op dezelfde plaats onder het draaitabel

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
With Columns(1)
     .Replace "Hier komt tekst 1 te staan", ""  'Met een tilde ~ voor het sterretje, wordt het sterretje als sterretje gezien en niet als wildcard voor 'alles.
     .Replace "Hier komt tekst 2 te staan", ""
     .Replace "Hier komt tekst 3 te staan", ""
     .Replace "Hier komt tekst 4 te staan", ""
     .Replace "Hier komt tekst 5 te staan", ""
  End With

ActiveSheet.Range("A16").End(xlDown).Offset(2, 0) = "Hier komt tekst 1 te staan"
ActiveSheet.Range("A16").End(xlDown).Offset(3, 0) = "Hier komt tekst 2 te staan"
ActiveSheet.Range("A16").End(xlDown).Offset(4, 0) = "Hier komt tekst 3 te staan"
ActiveSheet.Range("a16").End(xlDown).Offset(6, 0) = "Hier komt tekst 4 te staan"
ActiveSheet.Range("A16").End(xlDown).Offset(7, 0) = "Hier komt tekst 5 te staan"
End Sub

Maar als er andere opties zijn sta ik er voor open. Maar op deze manier gaat het wel lukken wat ik wil bereiken.

Als je de naam van de transporteur of het weeknummer veranderd, zal er een tekst komen onder het draaitabel .

Henk
 

Bijlagen

  • Pallet overzicht.xlsm
    70,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan