brief/rapport afdrukken na keuze via keuzelijst op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Ik heb 10 verschillende brieven (rapporten). via een keuzelijst op een onafhankelijk formulier kies ik welke brief, rapport ik wil afdrukken. bv brief1.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om via een opdrachtknop op het formulier vervolgens brief1 of brief2 etc. als afdrukvoorbeeld te krijgen?

Hoor graag of dit mogelijk is en hoe ik dit kan verwezenlijken.

Thanks

Friend

Ik snap je probleem niet helemaal; je hebt toch een keuzelijst waarmee je het rapport kiest? Of werkt dat niet meer als je er eenmaal een hebt aangeklikt? Dat lijkt mij sterk...

Michel, dank voor je reactie. Even proberen het te verduidelijken. Klanten krijgen afhankelijk van hun vraag een bepaalde brief. Bij de heer A vermeld ik dat hij brief 2 moet krijgen. Tot op heden ging ik dan via het main switch board van acces dit afdrukken. Betekende wel dat ik 10 afdrukopties had. Van jou heb ik ooit geleerd de zoek criteria via een keuzelijst op een formulier te selecteren, vervolgens haalt de query bij opening deze waarde op en 9 query's minder.
Nu wil ik ook af van die 9 menu knoppen extra: afdrukken brief 1, afdrukken brief 2 etc. Dus ik dacht het briefnr/voorwaarde te kiezen via de keuzelijst op het formulier. Alleen toen liep ik vast want met welke actie print hij dan brief 2? Waarschijnlijk klopt mijn denken niet helemaal maar dan ben ik blij dat jij ernog bent.
Wat ik uit jouw vraag begrijp als ik het goed heb is dat ik via de keuze lijst direct het bewuste rapport kan kiezen? Klopt dit? Alleen hoe moet ik dit dan verwezenlijken? Of zit ik er helemaal naast? Hoor graag van je, hartelijk dank:thumb:

Michel even printscreen van mijn formulier bijgevoegd.

frmFormbrief-sel.jpg

Je kunt inderdaad gelijk de juiste brief printen vanuit de keuzelijst. Al lijkt het mij ook mogelijk om op basis van wat je in de tabel zet
Michel, Bij de heer A vermeld ik dat hij brief 2 moet krijgen.
gelijk de juiste brief te laten afdrukken. De knop <Afdrukken> kijkt dan naar de bij de klant horende brief. Heb je daar een uniforme naam voor (BRief1, Brief2 etc) dan is dat vrij simpel te bouwen. Mits dus de brief uit een tabel is te halen.

Michel in de tblAdressen vermeld ik in het veld briefnr welke brief gestuurd wordt (1,2,3 etc). De rapporten heten dan rptWelkbrief1, rptWelkbrief2 etc.

Het vrij simpel te bouwen :D
is voor mij toch wat lastiger, laat ik zeggen: ik heb geen idee:o.

Denk je dat je hier een voorbeeldje van hebt voor mij?

Hoor weer graag van je!

Friend

Een voorbeeldje is lastig omdat het een specifiek probleem is. Maar iets als:
Code:
Dim sDoc As String
    sDoc = "Brief" & Me.Klantbrief
    DoCmd.OpenReport sDoc
En waar je dat aan hangt mag je dan zelf weten ;)

Michel, dank je wel voor je antwoord :thumb: en je uitdaging ;).

Code geplaatst onder de opdrachtknop/bij klikken/gebeurtenisprocedure en namen aangepast.

Code:
Private Sub sluiten_Click()
Dim sDoc As String
    sDoc = "Welkom brief " & Me.Keuzelijst88
    DoCmd.OpenReport sDoc
End Sub

Werkt subliem :)

Nog één vraagje wat wordt de code zodat ik eerst het afdrukvoorbeeld krijg?

Hoor weer graag van je

Thanks

Friend

Michel,

Ben er uit, te snel gevraagd, kwam opeens weer boven drijven :D

Code:
Private Sub sluiten_Click()
Dim sDoc As String
    sDoc = "Welkom brief " & Me.Keuzelijst88
    DoCmd.OpenReport sDoc, acViewPreview

End Sub

Nogmaals hartelijk dank voor je hulp :thumb::thumb: