Brieven apart opslaan na samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetgvo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Ik heb een standaard brief samengevoegd met zo'n 50 adressen en namen. Dat is allemaal goed gelukt.
Nu wil ik ze niet printen, maar mailen. Word 2003 slaat alle brieven als 1 bestand op. Hoe moet ik elke brief apart opslaan om de juiste brief naar de juiste persoon te mailen? Ben al heel lang aan het zoeken, maar het lukt niet. Heb wel iets over macro's gevonden, maar daar snap ik echt helemaal niks van.
:(
HELP!!!

In een ander draadje, dat deze week ook weer is opgepakt overigens (zie hier) geef ik deze macro:

Code:
Sub Splitter()
' splitter Macro
' Macro created by Doug Robbins to save each letter created by a mailmerge as a separate file.
Dim Letters As Integer, Counter As Integer
Dim DocName As String

DocName = "Brief "

Letters = ActiveDocument.Sections.Count
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
Counter = 1
While Counter < Letters
    DocName = DocName & LTrim$(Str$(Counter))
    ActiveDocument.Sections.First.Range.Cut
    Documents.Add
    Selection.Paste
    ActiveDocument.Sections(2).PageSetup.SectionStart = wdSectionContinuous
    ActiveDocument.SaveAs FileName:=DocName, FileFormat:=wdFormatDocument, LockComments:=False, _
        Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
        EmbedTrueTypeFonts:=False, SaveNativePictureFormat:=False, _
        SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:=False
    ActiveWindow.Close
    Counter = Counter + 1
Wend

End Sub
Deze macro maakt van het samengevoegd document aparte brieven (in dit geval) met de naam Brief ## (#=nummer).
Vervolgens kun je van deze aparte documenten wel weer een pdfje of zo maken. Wat ook kan: je kunt een samenvoeging maken naar mail-adressen. Hierbij kun je de brief als bijlage versturen, of de brief zelf als tekst voor de mail.

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie.

Mijn brief bestaat uit 2 pagina's. Kan dat dan ook met die macro?
Als het me al lukt om de macro erin te krijgen.

De macro kun je simpel in je Normal.dot plakken. Als je een macro maakt, wordt die doorgaans opgeslagen in de normal.dot, zodat je hem vaker kunt gebruiken. Dat zou ik in dit geval ook doen. Het document wordt gesplitst op basis van Eindemarkeringen. (Sectie-eindes). Dus het aantal pagina's per brief doet er niet toe.

Het spijt me!
Of ik doe iets niet goed (kans is aanzienlijk) of die macro werkt niet in mijn document.

Zucht...
:(

Heb je al in het andere draadje gekeken? Die persoon had ook enige moeite met het uitvoeren van de juiste volgorde... Daar staat nu een duidelijke volgorde bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan