• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bring to front

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Beste,

ik heb een userform gemaakt die automatisch opstart als ik het excel bestand open. Deze userform bevat knoppen die andere excel files openen. Helaas openen deze excel bestanden op de achtergrond dus de userform blijft op de voorgrond staan. Als ik de userform laat hiden is hij weg als ik de excel file erna sluit. Wat is een mogelijkheid om bijvoorbeeld de excelfile die geopend wordt op de voorgrond verschijnt en dat de userform geopend blijft op de achtergrond?

Iemand een idee?

Lukt dit?

Code:
Workbooks("Bestand").Activate

Verander Bestand in het juiste dat je nodig hebt..

Wigi

Padnaam

Het gaat om een padnaam. Dus ik begrijp niet helemaal wat ik er nou wel in moet zetten. Hij open namelijk een ander excel bestand. Dat bijvoorbeeld staat op c:\Map1\Submap1\bestand1.xls

Als ik de padnaam in plaats van bestand zet in onderstaande voorbeeld werkt het helaas niet! Toch bedankt!

Wigi zei:
Lukt dit?

Code:
Workbooks("Bestand").Activate

Verander Bestand in het juiste dat je nodig hebt..

Wigi

En dit?

Code:
Workbooks("bestand1.xls").Activate

Wigi

Wigi zei:
Kunnen we de huidige code eens zien?

Dit is wat er momenteel gebeurd bij een muisklik. Dit werkt ook gewoon. Hij opent het bestand en update de links in datzelfde secundaire excelbestand. Alleen blijft mijn userform dus voor het bestand staan!

Private Sub btn_BESTAND1_Click()
ChDir "C:\Dev\GS\AR\RM"
Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Dev\GS\AR\RM\BESTAND1.xls" _
, UpdateLinks:=3
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan