Broadcast message??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digitalhustle

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Hallo,

ik heb een draadloos LAN verbiding(WLAN) thuis en ik wil graag een broadcast bericht sturen naar de hosts op mijn netwerk, ik heb het met Computer Management geprobeerd maar hij vind geen hosts, dus mijn vraag is wat ik moet doen om dit te fixen
iets aan de host veranderen?
instellingen veraderen van de computers?
iets aanvinken?
vertel het me plz

Alvast bedankt:)

Wat versta jij onder een broadcast bericht?
Bedoel je hier een netwerkbericht mee waarop elk apparaat op reageert terug naar jouw pc?
Of bedoel je een bericht wat je verstuurd en wat iedereen op hun scherm krijgt te zien?

Die laatste werkt namelijk het beste in een werksituatie. In een thuis-omgeving zit je meestal met een rechtenkwestie namelijk.
Daarnaast is de service Windows Messenger (de standaard service van Windows die meldingen kan weergeven) bij de meeste pc's tegenwoordig uitgeschakeld.

ik bedoel dat je een bericht kan sturen naar iedereen (en ook kiezen wie) en dat in een thuissituatie...

en als ik Windows Messenger heb ingeschakeld bij een computer, kan ik dan de host zien op Computer managerment

Via Computer Management (ofwel Computerbeheer in NL) kun je inderdaad een consolebericht versturen. Maar deze wordt meestal tegengehouden door een Firewall (bv die van Windows zelf). Of mogelijk dat de ontvangende pc geen berichten accepteerd van jouw pc.

Als test zou je eens kunnen kijken wat er gebeurd als je de (Windows) Firewall tijdelijk uitschakelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan