Broadcom corp Dell wireless 1390 WLAN mini-pci card

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Berichten
139
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort Ubuntu en ik vind het harstikke goed op het feit dat ik geen draadloze internet verbinding heb na. Ik heb een laptop, een HP Pavilion dv6132eu met een draadloze netwerkkaart van Broadcom corp, model Dell wireless 1390 WLAN Mini-pci card. In windows XP (heb dualboot) werkt dezelfde kaart wel. Is er een driver of zo iets beschikbaar voor Ubuntu 7.04? Nog een ding: eerst kon ik de live-cd niet opstarten, en toen werd er in het help bestand mij aangeraden op te starten met de code:
noapic nolapic
Als ik die code gebruik start Ubuntu gewoon op, zonder code niet. Kan dit iets te maken hebben met het feit dat mijn draadloze netwerkkaart het niet doet? Oh ja, ik weet zeker dat Ubuntu mijn netwerkkaart niet eens "activeert" omdat er een oranje lampje brand, dat blauw word als er gebruik gemaakt word van de draadloze netwerkkaart. In XP is dit lampje dus altijd blauw en in Ubuntu blijft het lampje oranje.
Is er een driver of iets wat daarop lijkt?

Bij voorbaat dank!!:thumb::thumb:

PS Ubuntu herkent mijn netwerkkaart wel, althans als ik lspci uitvoer, staat mijn draadloze netwerkkaart er wel tussen, en ik heb ook de optie een draadloos netwerk te configureren/ in te stellen, maar als Ubuntu verbinding gaat maken, blijft het lampje oranje dus er gebeurt niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan