bromgeluid bij bewegen muis en hakkelende muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

mumzel

Moderator
Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
17 dec 2000
Berichten
14.919
Eigelijk geeft de titel het al aan, maar even een beetje uitgebreider.

Bij bewegingen van de muis geeft het in de boxen een brommend geluid. Bij het verversen van pagina's idem... of als er een bewegend iets op de site staat... bij elke beweging intern en extern krijg je een brommetje. of als je iets opent... dan weer een ander wat hoger brommetje
zelfs als ik helemaal niet aan mijn muis zit en er beweegt wat op het scherm brommen de boxen.

Als ik muziek aanzet hakkelt het geluid. niet steeds, maar om de 10 seconden een paar seconden zegmaar.

De muis zat op ps2 via verloopstuk. nu in een USB poort. Geen verschil.

Alles is geaard.

Ik heb een onboard geluidskaart ( soundmax integrated ) op een ASUS A7V8X mobo en een AMD athlon 2000+.




Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Dat brommende geluid als je je muis beweegt kan zijn dat er instellingen in volumecontrol te hoog staan.
 
Dat had ik zelf ook bedacht... maar dan moet ik tot 0 terug draaien om het niet te horen.

en het hakkelen en brommen is tegelijk begonnen.
 
Heb je de drivers van je geluidskaart al geupdated?
 
Yep, biedt geen soelaas. Ik heb het ook met de koptelefoon geprobeerd. Zelfde probleem.
 
Misschien onlangs een mediaplayer programma geinstalled? Ik heb uren zitten zoeken omdat ik geen geluid meer had. Wat bleek nu: in PowerDVD had ik mijn volume heel zacht gezet. Dit was niet te zien in de 'normale' audioinstellingen, en deze kon ik ook gewoon harder en zachter zetten. Zonder resultaat echter. PowerDVD 'overrule-de' mijn standaard instellingen.
 
Staat niets van dat alles op...... Is nog redelijk blanco. Is
recent geformatteerd.
 
muis te dicht op je speaker?
Is - ie staartloos.
 
met staart (optical) en de boxen staan achter op het bureau. meter van de muis af.

heb geluidskaart nu ook verwijderd en weer geïnstalleerd. Zelfde probleem.
 
Het is al weer ( niet ) opgelost. De computer heeft na alles te hebben geprobeerd een andere kast gekregen en het probleem is over.

Dank voor het meedenken :)
 
Volgens mij heb je een onboard geluidskaart?

Ik dat dat ook, en toen had ik een geluidskaart gekocht voor op de pci poort, en nu heb ik super geluid.

Groeten Roy
 
Ik had een onboard geluidskaart. Heb die disabled in BIOS en een geluidskaart bijgeplaatst. Bleef hetzelfde :) Nu in de nieuwe kast is alles zoals het in de oude kast was en werkt het wel. Alleen het omhulsel is dus vervangen want de voeding is ook hetzelfde gebleven :)
 
mobieltje uit??

gek misschien.
Doe je mobiel eens uit
Groet: Jan.:)
 
Alles is hetzelfde gebleven :) dus OOK het mobieltje die 4 meter verder ligt is nog aan.... Alleen de kast is vervangen ( zelfs de voeding niet )En alles is nog steeds
ok:) de klacht is niet teruggekeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan