Brommend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb sinds gisteren een beetje een brommend donker geluid, zo nu en dan de ene keer meer dan de andere, nu op het moment is het een monotoon geluid, nu denk ik zelf kwa locatie dat het de voeding is, zou dit een juiste diagnose kunnen zijn.? ik zie namelijk ook een fan op het moederbord zitten.

wie kan er opheldering geven

Ik zou zeggen.
Leg je oor te luister.
Waar het geluid het hardst is, moet het wel wegkomen :)

Druk ook eens tegen de zijwanden van je kast.
Misschien dat het metaal mee vibreert?
Of anders de kast even openen en druk eens heel voorzichtig op de koeler van je processor.
Op die manier kom je er ook snel achter of dit de boosdoener is.

**Edit
Ik heb de titel even aangepast.
Op deze manier geeft de titel meteen al het probleem aan en hopelijk ook een snellere oplossing.

Laatst bewerkt:
Het kan de fans zijn van:

- Processor-koeler
- Chipset-koeler (indien aanwezig)
- Fan in de voeding
- Koeler van de videokaart
- Harde schijf-koeler(s) (indien aanwezig)
- Fans die in je kast hangen (indien aanwezig)

Zorg in iedergeval dat alle fans vrij van stof en haren zijn en goed ronddraaien.

lawaai

Als je externe schijven hebt aangesloten, heeft dit nog bv invloed op de voeding, of andere apparaten , zodat ze harder moeten gaan werken, en mischien meer lawaai maken.?

Het lawaai kom tergens vandaan, het moet niet uitmaken dat een voeding meer capaciteit moet geven. Ik heb in het verleden voedingen behoorlijk gebruikt, dat ze echt hun volle capaciteit moesten leveren. Hierdoor gingen ze niet extra geluid maken.

lawaai

Het is niet altijd dat ie lawaai maakt zo nu en dan, het zal wel iets met de ouderdom te maken hebben vrees ik, drie jar en een paar maanden, en de laatste tijd veel mee bezig geweest.

Ik zal het maar even afwachten., hij loopt nu weer rustig

bedankt zover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan