Brommende ATI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roekee

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Hallo mensen!

Ik heb een ATI Radeon 9200 Pro EZ 128 MB

Maar laatste tijd bromt hij steeds erger, is was het met een klap op de pc kast wel verholpen.. maar tegenwoordig niet meer :confused: .

Ik weet wel dat het aan het ventilatortje ligt zeg maar, maar wat kan ik daar aan doen? Ik denk dat ie in de as ergens aanloopt, want de bladen raken niets aan voor zover ik kon zien..

DUs iemand die hiermee bekend is?? Of iemand die tips heeft??

Tnx!

Hallo

Indien een fan begint te grommen , reinig ik deze , en doe een druppel of 2 dikke olie op het asje van deze.

Het asje is meestal toegangkelijk na het verwijderen van een beschermstickertje .

Indien deze situatie echter te lang aansleept , wordt de speling te groot en wordt het dus een nieuwe fan.

Een klap geven op de systeemkast helpt misschien tegen grommende ventilatoren , het is ook de ideale manier om aan een andere harde schijf te geraken.

Peter

En wat voor olie? gewoon elke willekeurige olie? (elke olie smeert natuurlijk :D)

en zal eens even kijken of ik het dan kan bijdruppelen.. ik zal beloven geen klappen meer te geven op me kast (deze hd is me te waardevol :D)

Geplaatst door Roekee
En wat voor olie? gewoon elke willekeurige olie? (elke olie smeert natuurlijk :D)

en zal eens even kijken of ik het dan kan bijdruppelen.. ik zal beloven geen klappen meer te geven op me kast (deze hd is me te waardevol :D)

Het best hiervoor is naai-machine olie.

Hallo

Mag ook hoor ......

MAAR nooit olie nemen die uiteindelijk "verdampt" (kruipolie , wd 40 of dergelijke)

De bedoeling is om langdurig (definitief) te smeren.

Zeker niet vergeten te controleren of er niet te veel speling "beweging" zit op ventilatortje .

Peter

Hij kan wel een beetje op en neer, dat wel.. maar ga morgen wel ff proberen het te smeren en te kijken of het dan ophoudt :)

nou het olien heeft geholpen :)

krijg alleen die sticker er niet meer op, die wil niet meer plakken.. :)

Even het oppervlak schoonmaken met alcohol en dan een stukje plakband er over kan ook :)

Geplaatst door Sarvo
Even het oppervlak schoonmaken met alcohol en dan een stukje plakband er over kan ook :)

Goede opmerking, je kan dan eigenlijk het best dubbelzijdige kleefband nemen.

Geplaatst door Roekee
want het is dus wel nodig dat ik het afplak? :)

Eigenlijk wel, dit houd het stof tegen. Een ingeolied asje trekt zowiezo stof aan, en dan heb je kans dat het asje gaat vastlopen. Daarom dat er ook een sticker op zit.

okay.. ik haal die pc wel weer een keer uit mekaar dan :D

doe er dan wel afplaktape op die ik ook gebruik bij het schilderen :)

Geplaatst door Roekee
okay.. ik haal die pc wel weer een keer uit mekaar dan :D

doe er dan wel afplaktape op die ik ook gebruik bij het schilderen :)

En die zou ik nou net niet gebruiken, over het algemeen kan die tape slecht tegen warmte en komt dan los.
Kan je nog beter bruin inpak tape of ducktape nemen, en wel een beetje in het midden plakken, onbalans kan ook herrie (gaan) maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan