• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bronbestanden vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Ik heb een excel werkblad waar ik de benzine gegevens en onderhoud in bij hou. Ik heb daar een invulformulier voor gemaakt, Dit werkt prima. Alleen om een keuze te maken wie onderhoud heeft uitgevoerd lukt me niet. Dit zou moeten komen uit een keuzelijst met invoervak welk ik geplaatst heb op het formulier. Alleen om de gegevens in die keuzelijst te krijgen lukt me niet. De sheet waar de gegevens naar toe gaan heet Tanken en de gegevens die nodig zijn voor de keuzelijst staan in kolom m12:m15

Hopelijk heeft er iemand een oplossing. In de kolom eigenschappen van de combobox zie ik geen mogelijkheden
 
Plaats je bestand maar eens of een vb bestand
 
Deze code zet bij het openen van de userform de gegevens in de lijst. Zet dit dus neer bij de code van het userform

Je andere code kan ook wat korter allemaal.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
ComboBox1.List = Sheets("Tanken").Range("M10:M15").Value
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld zo. De opbouw van je userform komt niet helemaal overeen met je data. Soms gebruik je een dropdown vanuit het werkblad en soms een dropdown vanuit je userform.
Ook zou ik de volgorde van je tabelkoppen hanteren in je userform.

Ik heb alleen de eerste 4 velden weg laten schrijven ter illustratie. Als je uiteindelijk alles op de juiste volgorde hebt staan kun je die gemakkelijk uitbreiden.
Voorbeeldje in bijlage.
 

Bijlagen

  • Benzine_Tinus.xlsm
    30,2 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan