• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Broncel formule vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark4389

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2023
Ik heb volgend probleem:
Ik gebruik in een formule een absolute verwijzing naar een broncel met $. Dit werkt perfect tot ik de broncel verplaats met knippen en plakken. Dan wordt de verwijzing in de formule automatisch aangepast naar de nieuwe locatie van de broncel. Dat is in dit geval niet gewenst. Is er een manier om dit te voorkomen?

Ja, gebruik de functie INDIRECT.

Broncel kopiëren misschien?

De functie indirect lost het probleem inderdaad op.
bijvoorbeeld : =indirect("a1") levert steeds de waarde van a1 op. Als je die waarde verplaatst door knippen en plakken wordt de formule dus niet aangepast en verandert de uitkomst.

Hartelijk dank voor de tip!

Tip is om geen INDIRECT te gebruiken, wanneer het niet echt nodig is.
Indirecte adressering maakt de fromule veel langzamer.

Wat Willem zegt lijkt mij veel beter: In plaats van de broncel te knippen en te plakken ==> de broncel te kopiëren en te plakken en daarna de oorspronkelijke broncel verwijderen.

Ik zou de broncel niet verwijderen maar de inhoud van de broncel leeg maken of een andere waarde erin zetten.

Dat zou inderdaad ook een oplossing zijn, maar minder handig voor mijn toepassing waar gemakkelijk met gegevens geschoven moet kunnen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan