• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

broncellen markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Als je met meerdere tabbladen werkt schijnt het zo te zijn dat je er voor kunt zorgen dat als je op een cel met een formule klikt, je op de andere bladen kunt zien welke cellen gebruikt zijn. Deze schijnen dan een andere achtergrond te krijgen.
Hoe kun je dit klaarkrijgen?

groetjes
Juul

Beste Juul,

Volgens mij werkt dit alleen op het actieve werkblad. Zodra je dit werkblad verlaat, wordt namelijk een ander werkblad actief, en dus ook een andere cel.

Groeten,

Richard

Ik vond het ook al een raar idee, maar het is me zo verteld. Er werd me verteld dat je het moet zien zoals de gebieden van een grafiek die ook oplichten als je op de grafiek klikt.

Richard, je zegt dat je het wel kunt zien op één werkblad. Ook dat is voor mij niet duidelijk. Wel ken ik de werbalk formules controleren, waarmee je de broncellen aangeeft of de doelcellen. Een andere weergave van de gebruikte cellen ken ik niet.

groetjes
Juul

Hallo

dit kan volgens mij niet, Juul.

Op hetzelfde tabblad: druk F2 of dubbelklik op de cel met de formule.

Wigi

Bedankt voor jullie reactie, goed het gaat op hetzelfde werkblad maar niet op andere tabbladen zoals me gezegd werd.

groetjes
Juul

broncellen

Dit gebruik ik veel - klikken op de lijnen.
Hier kun je snel heen en weer van bron naar formule en omgekeerd.
Volgens mij kun je ook de broncellen op andere tabbladen vinden.
Ik heb het een en ander uitgelegt - zie bijlage gezipte Jpeg (te groot)
mvg Imod :thumb:

Bijlagen

Imod,
Hartelijk dank voor je reactie. Verwijzing via "Ga naar" was nieuw voor mij. Weer wat geleerd!

Groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan