Broncode is niet gecompileerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelian

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Goedendag,

Ben vandaag begonnen met het leren van de programmeertaal C. Begin het te snappen, alleen kan ik nog niet zelf aan de slag.

Heb reeds Dev-C++ gedownload van sourceforge.net en heb geprobeerd om een simpel Hello World programma te maken. Maar het compileren wilt maar niet lukken.

Nu heeft dit waarschijnlijk iets met paden te maken, maar verder dan dat kom ik ook niet.

Kan iemand mij hierbij helpen ?

Dit is de Complicatie-Log:

Code:
Compiler: Default compiler
Bezig met uitvoeren van  gcc.exe...
gcc.exe "C:\Users\bryan\C\Hello World.c" -o "C:\Users\bryan\C\Hello World.exe"    -I"C:\Dev-Cpp\include"   -L"C:\Dev-Cpp\lib" 
gcc.exe: installation problem, cannot exec `cc1': No such file or directory

Uitvoering voltooid
Compilatie succesvol

Ik gebruik overigens Windows Vista.

Vista hé? Voer het programma nog eens uit in de Administratormodus, misschien werkt dat.

Het zou ook kunnen dat Dev-Cpp met een compiler-versie komt die niet op Vista werkt.. De laatste versie van Dev-Cpp dateert namelijk nog van voor het bestaan van Vista...

Als je een andere gratis IDE zoekt voor Vista ken je misschien eens naar Eclipse of Visual Studio kijken ?

Bedankt voor de tips, zal kijken als ik er wat mee kan. Zal rondzoeken naar Visual Studio, wie weet dat het daar aan ligt.

Zal hierop terugkomen nadat ik het heb uitgeprobeerd.

Overigens heb ik de Administrator - Modus al ingeschakeld, dus daar ligt het niet aan.

Nou, heb Visual Studio nog niet uitgeprobeerd, omdat het een nogal groot programma is. Heb eclips wel geprobeerd, maar kon ook hier niet compileren.

Heb het vervolgens op een XP besturingssysteem geprobeerd en daar lukt het weer wel, dus ben ik nu van plan om XP erbij te installeren.

Nog bedankt voor de hulp !

Vista

Ik gebruik Dev-c++ 4.9.9.2 Beta of zo en ik had eerst Windows Vista Home Basic.. Daar deed alles het gewoon en nu Windows VistaHome Premium, daar doet ie het ook gewoon..

Bij sommige werkt het weer wel en bij andere niet . . . helaas bij mij niet.

Ik programmeer nu op een Linux server als ik in Vista ben. Dat werkt weer wel en je leert wat Linux ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan