brother 195 c resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Hoi,

ik heb bovenvermelde printer, hiermee drukte ik een 200 pagina's af, volledig in zwart, en de printer zegt dat er 2 kleuren leeg zijn.
Het is dus niet mogelijk om een kleurendocument te printen.
Weet iemand hoe je die ingebouwde counter kunt resetten, of de meldingen uitschakelen ?

Sommige printer mengen altijd wat kleur bij. Zo kunnen de fabrikanten meer verkopen. Oplossing: nieuwe cartridges erin stoppen.

is hier niet het geval, de cartridges wegen exact zoveel ( gewogen op een apotheekweegschaal ) als een nieuw exemplaar, het is dus alleen softwarematig.

En heb je al geprobeerd, of de printer met nieuwe cartridges wel wil printen? Maakt het enig verschil, indien je de cartridges eruit haalt en weer terugplaatst?

met nieuwe cartridges werkt ie, de huidige eruit halen en terug plaatsen heeft geen effect. Ik denk nochtans dat het cartridges zijn zonder chip, maar dat de reset gebeurt door het plaatsen van een nieuwe verzegelde cartridje, dewelke tijdens het plaatsen geperforeerd wordt; dit is duidelijk een geval van consumentenbedrog, imho. Heb brother gisteren om uitleg gevraagd, we'll c.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan