Brother DCP-195C - Foto's printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigSign

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2012
Beste mensen,

Ik heb vandaag een nieuwe printer gekocht. De Brother DCP-195C. Ik heb hem gekocht om gewoon simpelweg wat teksten te kunnen printen, maar bij de printer kreeg ik een setje fotopapier gratis van 10 x 15 cm. Dus ik heb net geprobeerd een afbeelding te printen via een USB stick in de printer, ging allemaal prima en goed op maat, behalve het inkt.. Overal zitten klodders inkt verspreid, en het ziet er niet uit. De printer instellingen staan ook gewoon goed, het papiersoort staat op Glossy, en het papierformaat staat op 10 x 15, wat dus gewoon goed hoort te zijn. Ik heb het 2 keer geprobeerd maar steeds blijft ie zulke lelijke foto's printen. Is dit normaal, of doe ik iets verkeerd? (De foto's hebben gewoon een mooie grote resolutie). Kijk hier voor het printresultaat:
t6xmdk.jpg

Laatst bewerkt:
Al es geprobeerd op normaal papier foto's te printen?
Als je met je vingers over de juist geprinte foto gaat, heb je dan ook inkt aan je vingers zitten?( Bij je foto papier dan hé?)

Ja, ik heb de foto gister geprint, en als ik nu aan de foto zit met me vinger geeft het zelfs nog steeds inkt af. Ik kan ook nergens op internet vinden wat hier het probleem van is.

mm, je papier neemt niet genoeg inkt op ...
Je zou het morgen kunnen doen maar dan met een setje van de Action ... tis niet zo heel duur om te proberen ..

En gewoon papier nog geprobeerd? is de boel dan wel redelijk scherp of ook erg gevlekt?

Ik heb op dit moment op gewoon A4 papier alleen nog tekst geprint. En die afbeelding op fotopapier van 10 x 15. Verkoopt de Action fotopapier van 10 x 15 dan? En is dat wel kwaliteit? En hoe duur is dat ongeveer?

dacht een eurootje of 3 voor 20 velletjes...
Tis om te proberen eey... kun je gelijk zien/voelen of die de inkt wél opneemt ..

Ze hebben je geen pakketje thermopapier meegegeven?

Nope.. Het enigste extraatje wat in de doos zat waren 4 velletjes "Glossy" fotopapier van 10 x 15.

Ik zal morgen wel even kijken of ik kan slagen bij de Action. :) Ik kom er na het weekend even op terug over het resultaat.

Laatst bewerkt:
Het weekend is inmiddels wel om ..
Wat is het resultaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan