Brother printer onder Ubuntu werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb net Ubuntu 9.10 naast XP geïnstalleerd en alles draait naar volle tevredenheid.
Alles is geupdate en draait naar mijn gevoel zelfs sneller dan XP: opstarten, afsluiten, vensters openen, internetten, alles is sneller.

MAAR ik heb wel een probleem met mijn printer: een DCP560CN van Brother.
Deze doet het dus niet. Op de site van Brother staat enorm veel informatie waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie, bovendien is alles in Engels.
Verder heb ik wat gegoogled op DCP560CN + Linux maar dan kom ik op Duitse sites terecht en dat is een taal waar ik nooit mee overweg heb gekund.

Iemand die voor mij een stappenplan heeft om dit stukje hardware pratend/printend/scannend te krijgen krijgt van mij een heleboel dikke duimen!
Ik wacht in spanning af.................

Yep, had ik al bekeken. In engels, met een link naar een Duits forum. De linken die daarin staan verwijzen weer naar Brother.:confused:

Ik ben wel een complete leek op het gebied van Linux en hou ook wel van een beetje experimenteren maar wil niet mijn pas geinstalleerde Ubuntu om zeep helpen.

Ik denk dat ik het beste maar alles zal afdrukken (wel onder XP :p) en dan maar wegstrepen wat in ieder geval NIET voor mijn systeem van toepassing is. Misschien dat ik dan een wat compactere handleiding dan die van Brother met al zijn opties en verwijzingen weet te maken.

In ieder geval bedankt voor je tip!

En als je naar je Synaptic Package Manager gaat, staan daar dan geen drivers in voor je Brother? Moet je niet naar je type zoeken maar naar je merk, dat is meer kans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan