Browsen met Enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim066

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik heb een webbrowser gemaakt nu wil ik als ik in me tekstvak de url typ en als ik op enter druk dat hij dan naar de site gaat.
Maar hoe kan ik `t instellen als ik op enter druk dat ie dat doet.

Alvast bedankt...!

Laatst bewerkt:
dit moet het zijn volgens mij
[klik]
kijk vanaf 1:44, dan komt het gedeelte van het enter gebeure.

En het is nederlands:thumb:

Klik op de textbox waarin de URL komt te staan, druk dan op het bliksemschichtje aan de rechterkant van het scherm bij de properties.

Vul dan bij ''KeyDown'' wat tekst in, of druk meteen op enter.

IxRSx.png

Deze code hieronder gaat kijken of je de ''Enter'' toets hebt ingedrukt wanneer je in de tekst-box staat met je muis.
Als dat zo is, dan gaat hij navigeren naar de link die in de tekst-box staat. Verander ''txtURL'' naar de naam van je tekst-box.

PHP:
        If e.KeyCode = Keys.Enter Then
            WebBrowser1.Navigate(txtURL.Text)
        End If

Zo zal het eruit zien:
rrmfj.png

Succes!

Laatst bewerkt:
De openingspost van Tim is een beetje vreemd geschreven, dus ik snap de reactie van coenraad helemaal, het is namelijk net alsof je je eigen vraag beantwoordt...

Maar anyway, aan de post van CaptainBri wil ik toevoegen dat het beter is om het KeyPress event te gebruiken in plaats van het KeyDown event. Dit omdat je anders steeds dat suffe "dung" geluidje hoort van Windows wanneer je op enter drukt. Om dit tegen te gaan moet je het KeyPress event gebruiken. Daarnaast zul je merken dat e.KeyCode niet werkt onder KeyPress. Gebruik in plaats daarvan e.KeyCode met als waarde Chr(13) dat de enter toets moet voorstellen. Je zult merken dat je nog steeds het "dung" geluid hoort als je op enter drukt. Om dat tegen te gaan, moet je e.Handled = True toevoegen aan je If statement. De complete code ziet er dan zo uit:

Code:
    Private Sub tbUrl_KeyPress(ByVal sender As Object, ByVal e As KeyPressEventArgs) Handles tbUrl.KeyPress

If e.KeyChar = Chr(13) Then
            WebBrowser1.Navigate(tbUrl.Text)
            e.Handled = True
        End If

End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan