Browsen zonder spam?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hoi Allen.

Ik vraag mij af hoe een en ander werkt. Stel ik browse met chrome naar kettingzagen etc. Dan krijg ik via outlook wel is een mail die daarmee te maken heeft. Hoe wordt die link gelegd?

Natuurlijk kijk ik op verschillende websites en op die sites accepteer je dan de minimale cookies. Je zal wel moeten anders zie je helemaal niets op die sites.

Kun je dit voorkomen met DuckDuckGo en/of een vpn zodat die link niet meer gelegd kan worden? De extra mails zijn nog wel te doen maar ik constateer wel dat het sinds kort meer begint te worden. Graag uitleg en/of tips!

Opvallend is ook dat die toename met name is begonnen sinds ik W11 erop heb gezet. Toeval?

Groeten, Dump.

Nadat ik dit bericht geplaatst heb zie ik rechts van dit veld zaagbladen reclame etc. waar ik naar gezocht heb. Dat dit hier gebeurd vind ik niet erg want deze site moet het hebben van sponsors. Maar hoe wordt die link nu gelegd?

Echter, bij een zaak vind ik dit irritant. Ik wil wat kopen en geen reclame in mijn outlook. Kan ik dit laatste wel oplossen met een browser of vpn?

Groeten.

Lees je eens in over wat 'tracking cookies' zijn, en ook wat de 'Facebook pixel' doet.

Hoi Edmore.
Ik ga deze is even uit proberen en zien hoe het verder gaat.

Hoi Aar.
Ja, tracking cookies ken ik wel maar facebook pixel zegt mij niets. Ga ik naar kijken.

Hoi Senso. Deze site heb ik al een keer doorgelopen en onwijs veel uit gevinkt. Ware het niet dat ik er bij een paar getwijfeld heb en dus niet uit gevinkt heb. Maar het leuke is dat als ik de site die jij aangeeft aan klik ik gelijk een zee van vinken uit moet gaan zetten. Vaak zit er dan ook nog een hele rits met "legitiem" belang bij waar geen einde aan komt. Laatst had ik een site waar ik echt op wilde/moest kijken maar ik ben na 60 keer uitvinken toch maar gestopt. Niet normaal.
En dit gehannes is achteraf gezien allemaal begonnen met de w11 update.

Ik ga is kijken hoe verder met de tips van Edmore.

Mochten jullie nog aanvullingen hebben dan hoor ik het graag. Dank tot zover.
Groeten, Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan