Browser heeft internet, programma's niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MTOosterhof

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2015
Hallo,

Ik heb een vraag. Gisteren startte ik mijn pc op zoals normaal. Maar toen ik FIFA wilde gaan doen kreeg ik Origin op offline modus. Toen Steam geprobeerd, die kan ook geen verbinding maken met internet. Dit geldt eigenlijk voor alle programma's (Dropbox, virusscanner, iTunes update, etc.). Terwijl ik wel verbonden ben met internet. Ik kan via Google Chrome Youtube, Facebook etc. (en ook deze website) bezoeken.

Ik heb al verschillende fora bekeken en oplossing geprobeerd, zoals computer opnieuw opstarten, dns wijzigen, virusscan, virusscanner verwijderen, Ethernet kabel eruit en er weer in en gekeken of er een proxy server was aangeklikt. Niks lijkt te werken.

Zelf denk ik dat het niet het internet ligt, maar mijn computer zelf, omdat ik de ethernet kabel ook in mijn laptop heb gedaan en deze normaal functioneert.

Ik draai Windows 10 op een eigen gebouwde desktop.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

MTOosterhof

Ik zou als eerste de Internet settings terug zetten naar default.
Bij configuratiescherm heb je internetopties.
Hier kan je bij het tabblad geavanceerd klikken op Opnieuw instellen.
Werkt het hierna?

Anders evt. nog een scan uitvoeren met het gratis MalwareBytes.

Beide oplossing geprobeerd en na beide dingen opnieuw opgestart. De MalwareBytes heeft een paar dingetjes verwijderd, maar betreffende mijn probleem is er niks veranderd.
Ik kan ook al vrij snel zien dat het niet werkt, aangezien het Dropbox icoontje geen kruisje of vinkje heeft.

Dat kan iets in de firewall zijn. Gebruik je de standaard van Windows of een andere van bijv. je Anti-virus/Internet security???

Ik heb gisteren als mogelijke oplossing mijn AVG virusscanner verwijderd. Nu gebruik ik dus de standaard firewall. Ik heb net geprobeerd hem uit te zetten en dan Steam op te starten, maar ook dit werkte niet.

Ik heb besloten om mijn pc helemaal leeg te gooien en weer schoon te beginnen. (was ook wel nodig)
Dit heeft het probleem opgelost en zoals het nu lijkt heb ik nergens last van.
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan