Browser Hijack, kan zelf niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

danique03

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik ben hier beland d.m.v. Netscape, want mijn IE is, volgens mij, gehijacked.

Ik heb de volgende problemen (en die breiden zich met de minuut verder uit):

- IE start in principe gewoon op met mijn startpagina google. Maar als ik doorklik, wordt ik doorgestuurd naar directnameservice2008.com (206.51.229.67). Hier wordt ik gemaand AntispywareExpert te kopen (uiteraard genegeerd voor zover mogelijk). Er zijn meedere sites waar ik automatisch naar doorgelinkt wordt, maar deze komt het meest voor.

- Edit: ik had tevens de nqgpedlr(.dll) toolbar, maar die heb ik inmiddels weten te verwijderen.

- In Netscape kan ik bijna alles doen, als de pagina maar niet verwijst naar antispyware/virus websites, want dan krijg ik de melding "connection was refused"

- Ergo: ik kan geen Hijack This binnenhalen en degene die ik nog op mijn pc heb staan werkt (opeens?) niet meer.

- Ik kan geen updates binnenhalen van mijn Ad-Aware of Nod32, want ze kunnen geen verbinding maken.

- De nieuwste "grappen" en wat mij betreft cruciaalste (binnen een uur opgetreden) zijn:
+mijn C drive (en ook D, werkt met een HP pc) is onvindbaar en dus starten bepaalde programma's niet meer op
+geen systeembeheerders rechten meer (ik kan vrijwel niets doen via "Run" en het configuratiescherm is onvindbaar)

Ik begin te vermoeden dat dit einde verhaal is voor deze desktop of heeft er iemand nog een idee? Heb hier overigens een laptop staan waar ik eventueel iets mee zou kunnen downloaden o.i.d. Mijn OS is overigens XP.

Alvast bedankt..

(dit bericht hoort bij nader inzien beter thuis bij Spyware.. excuses)

Laatst bewerkt:
Lastige rogue antispyware, kortweg troep.
Eerst maar even je hosts bestand opzoeken aanpassen. Ers taan vast een aantal rare doorverwijzingen in. Alleen de local host laat je staan.
Verder helpt deze remover nog wel eens tegen.
Ook antimalware laten scannen kan geen kwaad.
En dan als laatste superantispyware laten draaien. (Deze eerst laten update en grondige scan kiezen)

Mocht dat alleen niet lukken dan helpt het misschien om de schijf in een andere pc te hangen en dan deze scans te doen.

Ook kun je een sfc /scannow uitvoeren om te kijken of je de zaak weer draaiend kan krijgen
mvg leo

Laatst bewerkt:
Hi Leo,

Dank je wel voor je snelle bericht.

Het probleem is dat ik bij geen enkele anti-spyware of antivirus website kan komen. Met IE helemaal niet en met Netscape kom ik niet verder dan een "specs" pagina.

Daarnaast: ik zogenaamd geen C drive en systeem beheerdersrechten meer, dan kan ik niets installeren geloof ik?

Oei, was iets te snel.. ga nog even je edits lezen

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat ik met die hosts bestanden moet doen.. Er staat geen stappenplan voor dummies helaas :)

Heb wel hostsman kunnen binnenhalen, maar weet ook eigenlijk niet hoe me dit nu gaat helpen..

kan je pc niet helemaal opnieuw installeren? Als je pc nog vrij nieuw is kan je dit het beste doen.

Hi Leo,

Oei, was iets te snel.. ga nog even je edits lezen

Ja sorry, ik heb er een beetje een rommeltje van gemaakt.

Het hosts bestand vind je hier:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC\HOSTS
Daar klik je met rechts op en dan openen met > kladblok. of programma kiezen en dan kladblok.
Dan zie je iets over een voorbeeld en daar onder ip adressen met websites.
alleen deze ene laat je staan:
127.0.0.1 localhost
De rest wis je. Daarna sla je het bestand op.
Hopelijk kun je nu wel op de benodigde sites.

Dank allemaal, ik ga e.e.a. uitproberen en laat weten hoe het is gegaan (mogelijk volgende week pas).

Ik heb het HOSTS bestand aangepast, maar helaas, kan nog steeds geen verbinding maken met anti-spyware sites om de voorgestelde zaken te downloaden.

Ik heb d.m.v. wat andere posts ook de VIRUS ALERT aanduiding weten te verwijderen via intl.cpl, maar kon niet verder omdat mij de toegang tot regedit geweigerd wordt (net als mijn verdwenen C drive (wel via omweg), configuratiescherm, taskmanager, etc.).

Ik heb het voorgestelde programma van malwarebytes op een usb stick gezet, maar helaas krijg ik hem niet geinstalleerd (er gebeurt niets als ik op de .exe klik). HijackThis heb ik ook meegenomen via USB en die doet het wel en heb dus een log gemaakt, maar daar doen jullie hier niets mee he?

Conclusie: behalve het verwijderen van de VIRUS ALERT aanduiding geen enkele verbetering..

Iemand nog een idee?

De antivir uit de link van Harry Snor geprobeerd?
De log kan je hier kwijt (stap 5)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan