Browser laden niet (IE en Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

thesie13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2014
Ik gebruik windows 7 (Dell Inspirion Laptop) en heb sinds enkele maanden het probleem dat Internet Explorer 11 en tevens Firefox 30.0 niet werken na het opstarten. Enige methode is om opnieuw op te starten en de laatste tijd werkt ook dit niet altijd meer. Soms moet ik de computer wel 2 of 3 keer opnieuw starten en dan opeens werkt het wel weer.

Soms opent IE of Firefox überhaupt geen scherm bij het aanklikken
Soms werkt het niet/loopt vast nadat scherm geopend is.

Wie kan mij helpen?

Tik in de adresbalk van de Verkenner eens letterlijk het volgende in: %temp%
Druk nu op de Enter toets. Je bent dan in de TEMP map. Maak deze leeg. Bestanden die in gebruik zijn krijg je een melding van en kun je overslaan. Herstart daarna de PC en probeer het dan nog eens.

Dank voor je bericht, echter ik heb nog steeds dezelfde problemen, helaas geen verbetering.

Samenhangend probleem is dat windows bij het afsluiten blijft hangen op het moment dat boven beschreven probleem zicht voor doet. Op dat moment moet ik mijn laptop hard rebooten.

Laatst bewerkt:
Te checken oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig vastlopen:

1. Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
    Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
  2. Check het geheugen van de computer met Memtest86. Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
  3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
  4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
  5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier:
    • chkdsk c:\ /f /r &
    • sfc /scannow
  6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
  7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
    Klik hier en schakel uit: beide
    • Instellingen voor selectieve USB-onderbreking &
    • Link Power State Management
    Herstart om te kijken of het probleem is opgelost.

2 type fouten van vandaag:

1)
Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.

2)
Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 0x4C8093100E56. De volgende fout is opgetreden: 0x79. De computer zal blijven proberen om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) te verkrijgen.

1) Na het installeren van WMI Event Registration (aangegeven door MS: http://technet.microsoft.com/en-us/library/05e27889-b729-4a98-bae3-e91f8b204c5e.aspx) zie ik hier echter geen enkel event en snap ik dus ook niet hoe ik eventueel iets zou moeten aanpassen?

2) nog niet naar gekeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan