Browser RPG Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opium

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2003
Berichten
11
Mijn idee is als volgt. Ik wil een browser, gedeeltelijke text-based MMORPG game maken die geintregreerd wordt in een vBulletin 3.0.0 forum.
De volgende dingen zullen dan in het script voor moeten komen die hoofdzakelijk php en MySQL based kunnen zijn:
- De mogelijkheid om een RPG Karakter aan te maken met allerlei verschillende rassen
- Inventory, een soort rugzak met alle materialen die je hebt gekocht die ook aan je karakter gekoppeld kunnen worden
- Een wereld waar je doorheen kan lopen (ik denk dat dit doormiddel van java of flash gemaakt moet worden)
- Er moet een battle systeem komen (hierop ga ik later verder)
- En natuurlijk een F.A.Q. pagina en dat soort dingen.

Nou ja in de wereld moet je dus kunnen lopen, maar op sommige vakjes moet een random monster komen, die je vervolgens kan aanvallen of voor sommige wezens kan je wegrennen.
Wanneer je een beest verslaat kan je er experience door krijgen en wordt je karakter beter en kan deze later betere wapens dragen, natuurlijk ook betere armor en betere spells gebruiken.
Maar de nieuwe optie die mij erg leuk lijkt is om het beest dat je hebt verslagen te vangen in een soort van kaart, hierdoor krijg je een soort Magic The Gathering verhaal.
Maar er zijn natuurlijk ook andere kaarten nodig voor special moves en tricks, elke keer als je een beest verslaat krijg je een kaart. Hoe goed de kaart is hangt af van de sterkte van het beest dat je verslagen hebt.
Verder zal het leuk zijn om in de wereld waar je doorheen loopt kleine winkeltjes te maken waar je armor en wapens kan kopen en spells kan leren om zo je karakter beter te maken dan anderen.

Wanneer je een tegenstander aanvalt dan kan je dit doen door een kaart game tegen hem te beginnen en hierdoor krijg je de Magic The Gathering spel met alle regels die hier ook op gebaseed zijn.
Ook denk ik dat dit in java of flash gemaakt moet worden, omdat je kaarten moet draaien om hen in aanval en verdedigings positie te krijgen, je moet kaarten van stapels afhalen en wanneer ze dood zijn moeten ze verdwijnen van het spelveld.
De bedoeling is dat je mensen kan uitdagen die zich op het forum hebben aangemeld en die op jouw aanvraag akkoord zijn gegaan op de challange.

Geld en in mindere mate experience kan je krijgen door op het forum posts te plaatsen. Natuurlijk moet er ook een uitgebreid controle paneel komen om zo iedereen te kunnen controleren en om zo iedereen te kunnen aanpassen wanneer dit nodig is.

Een voorbeeld van een text-based RPG is (zonder flash en zonder de kaart game erin verwerkt) staat op www.gamasoftware.com, als je eerst naar Cummunity gaat en je daar inlogged als Username: test en Password: test dan kan je als je hierna op Demo klikt de RCS joinen.

Mijn vraag is nu hoe moet ik het aanpakken en zijn er mensen die me willen helpen, Alvast heel erg bedankt, en voor de mensen die me toe willen voegen op msn:
MSN: blueblaster@twistersoft.com
 
ik help

blueblaster had mij gevraagd of ik mee wou helpen, omdat ik zelf magic speel
 
WinMe erg cool en erg leuk, maar ik kan het natuurlijk niet allemaal in me eentje doen ;) In ieder geval bedankt voor de links maar zou je ook daadwerkelijk mee willen helpen?
 
Geplaatst door Opium
WinMe erg cool en erg leuk, maar ik kan het natuurlijk niet allemaal in me eentje doen ;) In ieder geval bedankt voor de links maar zou je ook daadwerkelijk mee willen helpen?
Ik ben een n00b, ik zou niet weten waaraan ik mee kan helpen :confused:
 
Mag ik vragen hoe het hiermee staat?

Het is een oude thread en we zijn inmiddels een hoop vB's verder. Ook bestaan er al een aantal RPG's voor vB. Heb jij daaraan meegewerkt of ben je nog bezig met een eigen versie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan