Browser shutdown bij online zoekopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvermolen

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik was gisteren bij vrienden op visite en die vroegen mij even naar hun laptop te kijken (in het land der blinden etc.) :rolleyes:
Zij gebruiken IE8 en bij het geven van een zoekopdracht in Google kwamen gewoon de zoekresultaten naar voren. Bij de eerste muisklik op het scherm (en niet perse op een link) gaf de pagina echter een refresh en bij de eerste muisklik op de nieuwe pagina kwam er een nieuwe pagina met een foutmelding van IE8 en de waarschuwing dat de pagina niet geopend werd.

Dit leek mij na wat speurwerk een IE8 probleem, dus ik heb de browser teruggezet naar IE7. Meteen ook Chrome geinstalleerd en daarna AVG, aangezien zij geen beveiliging hadden, alleen wat restantjes Norton/McAfee/Kaspersky trials.
AVG direct laten scannen, wat malware en adware verwijderd en alles was weer schoon.

Het browserprobleem is nu wel verergerd...................

IE7 en Chrome hebben nu hetzelfde probleem: je kunt in de adresbalk ieder gewenst adres intypen en daar gewoon heen navigeren. Je kunt via de links op de geopende pagina's ook overal doorklikken, geen enkel probleem. Het grote probleem zit hem in het gebruik van zoekmachines. Zowel zoeken via browser toolbars als via de homepages zelf (Google, Yahoo etc) levert wel een resultatenscherm op, maar klikken op een link zorgt voor directe shutdown van de browser zonder foutmelding.
Dit gebeurt bij zowel Chrome als IE en bij Google, Yahoo en Bing in iedere combinatie. Nog niet bij andere zoekmachines en browsers geprobeerd.

Ik vermoed ergens een probleem met een oud antivirus programma, maar ik heb werkelijk geen enkel concreet idee.

Excuses voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan