browser 'welkompagina'

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Berichten
140
Dag allemaal,

Ik vroeg me het volgende af: Ik probeer een soort welkomspagina te maken voor iedereen die in mijn netwerk het internet op wil. Zodat ik als systeembeheerder een bericht op een html pagina kan zetten die iedereen in m'n netwerk ziet. Is dat mogelijk?
Ter verduidelijking: Bij een hotspot van T-mobile of KPN krijg je ook eerst een pagina waar je een nummer in moet voeren om te kunnen internetten.
Daarna heb je vrije toegang tot het internet. Dat leek me nl. wel handig voor printinstructies e.d.

Ik zat te denken dat je iets in je router moet veranderen, maar weet niet goed wat. Heeft anders iemand een link? Ik weet namelijk ook niet goed waar ik op moet googlen.

b.v.d.
 
je kunt

je kunt een start pagina maken en deze op elke pc instellen zo dat iedereen als zij of hij die internet opent die pagina krijgt
 
Ik geloof niet dat Leonard dit bedoelt, maar een startpagina maken is wel het makkelijkst,
Ik ben hier zelf ook naar aan het zoeken; weet iemand hoe je dit kan maken ?

:thumb:
Alvast bedankt

Marco
 
Nee geen startpagina, ik wilde het wat professioneler aanpakken. Als het kan ga ik meestal voor de moeilijke weg :)
En het moet te doen zijn lijkt me. Misschien heb je daar een speciale server of router voor nodig die dat ondersteund. Ben wel benieuwd in ieder geval. Zal toch wel iemand ervaring mee hebben?
 
Ik denk dat hij bedoelt dat je een hotspot aan maak en dan kom op een pagina zo als dit :

Welkom bij [Hotspot naam]
U kunt nu internetten
Voor vragen naar [naam]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan