browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Beste mijn site heeft unieke bezoekers deze maand nu bij het kijken merkte ik dit
Msie 28.0 1
Msie 11.0 7
Msie 10.0 2
Msie 9.0 4
Msie 8.0 15
Msie 7.0 27
Msie 6.0 1,596
(alle andere browsers worden steeds upgedate en IE is meestal te verwaarlozen aantal)
Wat denken jullie mensen motiveren een nieuwe browser te installeren of css3 niet gebruiken.
(zou jullie het hinderend vinden deze melding te zien en of moeten wegklikken ).
Ik vroeg me af of er iets bekend was als veiligheidslekken bij IE6(zodat ik gewoon deze verbied als ze niet updaten,omdat er ook nog altijd sqlinjectie inbraak pogingen{1à2 per week} zijn)

Laatst bewerkt:
IE 6 ondersteuning wordt door vrijwel niemand meer gedaan.

Functionaliteit die niet werkt uitzetten voor de mensen met ie 6 en een mooie popup geven met evt. een downloadlink naar chrome / firefox.

Vanwege de gebrekkige manier waarop versie 6 van IE webstandaarden ondersteunt adviseren verschillende grotere sites geen gebruik meer te maken van deze versie en te upgraden naar een nieuwere versie van IE of een andere browser te gebruiken. Ergens in 2011 adviseerde Microsoft zelf om versie 6 van hun browser niet meer te gebruiken.

Tja, je kan ook je website minder goed beschikbaar maken voor de rest? De vraag is wat heb je liever:

- een minder functionele site die werkt op ie6
- 1500 mensen laten upgraden of een mindere site geven
- meer werk verrichten om de site beide te laten ondersteunen

Veel meer is er niet :)

zoals manamana en ik al aangeven kan je volgens de meeste mensen ie6 gewoon laten vallen :)

Msie 6.0 : 1,596
of je meetprogramma werkt niet goed
of iemand zit je te bestoken met een aangepaste user agent string
of iemand gebruikt een site copier tool met IE6 user agent string

Msie 28.0 : 1
volgens mij staat bij geen enkele IE deze versie-string in de user agent.
Dit zegt iets over je meetprogramma

*** aanvulling
Heb je de X-UA-Compatible in je <head> staan?
Code:
<head>
<!-- de 1e regel is meta charset, de 2e regel is meta X-UA-Compatible -->
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1" />
<!-- dan de rest in je head sectie -->
</head>

*** aanvulling op je vraag over support IE8 en lager
Ik bouw zelf alles in html5 en css3 waarbij ik in IE8 test of de layout goed wordt weergegeven. Het is niet erg als je in IE8 geen leuke css3 effecten hebt zolang de indeling van de layout goed blijft. Support voor IE8 doe ik dus minimaal, voor IE7 en lager niet!! De support voor IE8 kun je eenvoudig doen met:
Code:
HTML (direct boven </head>):

<!--[if lt IE 9]>
<script src="respond.js"></script>
<script src="selectivizr-min.js"></script>
<![endif]-->
<script src="modernizr.min.js"></script>
</head>

en ergens boven in je CSS:

article, aside, details, figcaption, figure,
footer, header, hgroup, nav, section, summary {
  display: block;
}
audio, canvas, video {
  display: inline-block;
}

Suc6. Have fun.

Laatst bewerkt:
alvast bedankt ik kan er wel iets mee, ik hoop dat ik de juiste beslissing neem. ik zal kort alle urls per browser bekijken om ze al dan niet te blockeren.

Het kan ook zijn dat iemand je site probeert te hacken. Controleer dus je beveiliging. Hier vind je tips. Als je punt 7 t/m 10 in een .htaccess bestand zet dan ben je al behoorlijk op weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan