Browsergeschiedenis niet bijgewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Sinds kort wordt bij mij de geschiedenis in IE7 niet meer bijgewerkt. Ik heb het proberen op te lossen door de ruimte die de geschiedenis op de schijf mag innemen te vergroten, maar het werkt niet.

Het lijkt me een weergaveprobleem, want als ik op de knop Bestanden klik (bij internet opties->tabblad algemeen->instellingen->bestanden weergaven) staan er wel cookies van de laatst bezochte sites.

Heeft hier iemand ervaring mee of een oplossing?

Tijdelijke internetbestanden, hierin bewaart IE7 kopieen van door jou bezochte webpagina's, bij een volgend bezoek laadt zo'n pagina sneller.
Hierbij kun je de schijfruimte opgeven die in total gebruikt mag worden.

Geschiedenis, hierin bewaart IE7 de webadressen (http..enz.) van door jou bezochte webpagina's.
Ben je vergeten zo'n webpagina in je Favorieten te plaatsen, dan kun je proberen om via Geschiedenis die webpagina terug te vinden.
Bij Geschiedenis kun je opgeven voor hoeveel dagen IE7 die adressen moet bewaren.

Wat versta jij onder geschiedenis?

Heb je systeemherstel al geprobeerd?

Heb je de map tijdelijke internetbestanden al eens geleegd?
door de ruimte die de geschiedenis op de schijf mag innemen te vergroten
Wat bedoel je hiermee? Aan de ruimte van de geschiedenis is geen restrictie opgelegd. Wel het aantal dagen.

Als ik het zo hoor, is er dus er een verschil tussen de geschiedenis (webadressen die je hebt bezocht) en tijdelijke internetbestanden, die ervoor zorgen dat pagina's die je vaker bezoekt sneller laden.

In mijn geval worden er dus bij bezoek aan sites wél tijdelijke bestanden opgeslagen, maar wordt de geschiedenis niet bijgewerkt. Volgens de geschiedenis heb ik deze week en vorige week nog geen enkele site bezocht, eerdere weken staan er wel pagina's.

Systeemherstel doe ik niet zo snel, alleen als er echt geen andere oplossing is. Verder lijkt er mij geen relatie te zijn tussen opruimen van tijdelijke internetbestanden en de geschiedenis van internet explorer. Er is echt wel voldoende ruimte op de schijf om extra bestanden op te slaan en bij geschiedenis is er geen limiet aan ruimte, maar aan het aantal dagen.

bij geschiedenis is er geen limiet aan ruimte, maar aan het aantal dagen.
Dat is helemaal correct, maar voor hoeveel dagen heb je ingesteld dat Geschiedenis wordt bewaard? In bijgaand staat het ingesteld op 1, bij jou toch niet op 0?
.

Bijlagen

• IE7_Gesch.jpg
    IE7_Gesch.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 78
Geschiedenis staat ingesteld op 999 dagen (hoogste aantal dagen). Ik heb ondertussen alle geschiedenis- en tijdelijke bestanden gewist via de knoppen van IE7. Nu wordt de geschiedenis ineens weer wel bijgewerkt, maar zijn alle eerdere weken weg. De oude geschiedenismap heb ik eerst gekopieerd en een andere naam gegeven. Met het programmaatje IEHistoryView (http://www.nirsoft.net/utils/iehv.html) kan ik nog de eerder bezochte adressen zien.

Vraag is nu dus hoe de eerder bezochte adressen uit de oude geschiedenismap in de nieuwe terug te krijgen (denk ik). In ieder geval doet index.dat moeilijk.

Ik heb de geschiedenis die tot een paar weken geleden werd bijgewerkt nog op mijn pc, maar ben op zoek naar een manier om ervoor te zorgen dat IE7 niet alleen mijn geschiedenis weergeeft sinds de tijd dat het weer werkt, maar ook de oudere geschiedenis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan