[BSOD] 0x0000007E - isapnp.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,

Op een wat oudere PC waar ik WinXP pro op wilde installeren voor een media-center bij de tv, loop ik constant vast op een error, en ik ben er bijna zeker van dat het kapotte en/of niet matchende hardware is.
Er zijn 2 mogelijkheden waar ik tegen aanloop:

mogelijkheid 1:
als de setup (via de winXP cd) start komt er een melding met foutcode 4, met een bestand dat niet kan laden: setupdd.sys, als ik dan een ander RAM geheugen in de pc zet start de setup (op het begin worden alle drivers etc. geladen) dit laden eindigt met een scherm met een tekst als "windows starten..." (niet met het windows-start scherm maar onderin die grijze balk op het begin van de setup), hierna knippert zoals normaal het scherm een paar keer en dan krijg ik bluescreen:

Code:
Technical information:

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005,0xFDE1EF1B,0xFE267188,0xFE266E84)

***   isapnp.sys - Address FDE1EF1B base at FDE1c000, DateStamp 480252b8

Wat zou er stuk kunnen zijn?

alvast bedankt!

Het komt me heel bekend voor, ik heb ook bij mijn oude XP gehad, dat hij uitviel bij het opstarten, alsof het ineens te veel werd..
uiteindelijk bleken er lekkende batterijtjes te zitten in het moederboard (er kwam een groene snotkleur rond de batterijtjes).

Verder heb ik gezocht op dat .sys bestand in je BSOD, en ik vond dit:
http://support.microsoft.com/kb/315311

Misschien helpt het.

En op je foutmelding 4:
http://support.microsoft.com/?kbid=330181&sd=RMVP

Nou, hoop dat dit je een beejtje tot eenn oplossing helpt.

Succes!

Bluetooth.

PS. hoe oud is die PC precies?

Ik heb alle batterijtjes/condensatortjes nagekeken: niks te bekennen
Ik denk zelf dat het aan de RAM geheugen plakjes ligt, want ik heb een hele stapel van die dingen (allemaal 128 mb) en bij elke krijg ik een ander BDOS, ik denk dat dat toch meer duidelijkheid moet brengen!

@PS: de pc heeft geen exacte leeftijd, want de pc bestaat uit onderdelen van +-10 jaar oud. Het mainboard ergens rond de eeuwwisseling dacht ik (met een marge van een paar jaar :p)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan