BSOD Asus P4S800D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Hallo.

Eigenlijk kan deze vraag ook bij XP staan, maar aangezien ik liefst de pc met Windows 7 heb, zet ik hem toch maar hier.

Ik heb dus een probleempje met mijn moederbord. De Asus P4S800D.
Het probleem is dat ik steeds BSOD krijg op onverwachte momenten. Het Blue Screen springt zodanig snel weg, dat ik het niet kan lezen en opschrijven. Soms krijg ik enkele dagen geen, en dan soms 3 keer op 1 dag. Ik heb het RAM, harde schijven en videokaart al vervangen. Dat bied helaas geen oplossing.

Ook krijg ik dit op XP of Windows 7. Als ik Ubuntu installeer, heb ik totaal geen probleem. Toch zou ik liefst Windows 7 hebben.

Weet iemand een oplossing, alvast bedankt!
 
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga dat straks proberen, je hoort nog van me.
 
Hier de details:

Crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini061111-01.dmp
Date/time: 11/06/2011 19:52:02 GMT
Uptime: 00:00:33
Machine:
Bug check name: CUSTOM_ERROR
Bug check code: 0x10000050
Bug check parm 1: 0xFFFFFFFFFFBD8100
Bug check parm 2: 0x1
Bug check parm 3: 0xFFFFFFFF80551AE2
Bug check parm 4: 0x0
Probably caused by: ntfs.sys
Driver description: NT File System Driver
Driver product: Microsoft® Windows® Operating System
Driver company: Microsoft Corporation
OS build:
Architecture: x86 (32 bit)
CPU count: 2
Page size: 4096

Bug check description:


Comments:

The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.

Kernel Stack:

nt+0x7AAE2
nt+0x7AAC7
Ntfs+0x28B4B
Ntfs+0x25F2D
nt+0xA3EB
nt+0xA3EB
fltmgr+0x10754
nt+0xA3EB
nt+0x9603B
nt+0x991E7
nt+0xA2EB6
nt+0xA2F85
nt+0xA30BC
nt+0x699F
0x7C90E514
0xFFFFFFFFBADB0D00
0x00EDE034



Eigenschappen van BlueScreenViewer:

attachment.php
 

Bijlagen

  • bsd.JPG
    bsd.JPG
    70,9 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
1,2 3 geen rechtstreekse oorzaak.
Misschien iemand anders.
Zie deze uitleg voor XP: http://support.microsoft.com/?kbid=316434 om te proberen de driver die conflicteert met het besturingssysteem te achterhalen.

Opstarten in veilige Modus.
Steeds enkele toepassingen toevoegen en afwachten of je zo de "driverdader" kan achterhalen.

Wordt dus puzzelen.
Ook slecht functionerende usbapparaten kunnen dit veroorzaken.
Probeer eens terug te denken.

Je hebt er 2 besturingssystemen opgezet. Wanneer begon het en akn je dat met hardware in verband brengen.
 
Van zolang ik die pc heb, heb ik dat probleem al. Bij nieuw geinstalleerde besturingssystemen heb ik dit ook.
 
Waarom dan geen contact opgenomen met de fabricant in het begin?

Begin eens met in XP alle geadviseerde drivers bij Asus te installeren.

Win7 nog wel ondersteund door Asus.

Dan rest echt de weg van uitvinken en aanvinken als het in een driver zit en niet in bijv. corrupte hardware.
 
Ik heb het gekregen van iemand. Drivers zijn allemaal up-to-date, bij w7 zijn het dezelfde bsod's dus ik denk niet dat het aan w7 zelf ligt.
 
Hoi !

Register al 'n aantal keren gecleaned met bijv. CCleaner ?

Hrdware-problemen lijkt me ook mogelijk. volgens @Microsoft:

Hardware problems - Most of the time this is not the reason for experiencing this error. Hardware problems that can cause this error are: faulty RAM, CPU overheating, Bad hard drive sectors etc...
Software problems - The 0x00000050 error is caused is most cases by Windows operating system core problems. Although it sounds complicated, it really isn't and has a very simple solution - registry cleaning.

Greetz,

Harry.
 
XP staat er van gisteren op, dus ik denk niet dat er echt register fouten zullen zijn.

Het is idd wel zo, als ik soms opstart dat de BIOS de melding geeft: "CPU overclocking faild". Ik heb nog nooit geprobeerd om over te clocken, dus ik begrijp de melding niet goed. Misschien slechte CPU?
 
Waarom ga je niet aan de slag met het uitvinken in tabbald opstarten van msconfig ( behalve virus en besturingssysteem ) om zo de dader te achterhalen?
 
Waarom beperk je je niet alleen tot je favoriete Win 7 en haal daar de foutjes uit.
 
Lijkt me beter je te beperken tot een OS welke ondersteund wordt door de mb-producent.
 
Tot nu toe geen BSOD meer gehad, raar, want ik heb niet echt iets veranderd.

@Ronnie, het probleem is dat ik de foutjes niet kan vinden :confused:

@Aptje, ik denk niet dat het OS een rol speelt, want de BSOD's zijn net hetzelfde bij XP als bij W7.
 
Zonet weer een BSOD. Ik had enkele programma's open staan, en ik klikte op het Bureaublad weergeven icoontje, de boel liep vast en even later weer een BSOD. Deze keer zit het bestand atapi.sys erbij, maar ook weer die ntoskrnl.exe. Die ntoskrnl is de boosdoener, maar ik weet geen oplossing.

Bluescreenviewer:

 
Nu net weer een BSOD, ik was een dvdtje aan het kijken en wat bestanden aan het kopieren van een andere pc naar de pc die een BSOD kreeg.


Screenshot van bluescreen viewer:



Weet er iemand een oplossing??
 
Mocht bovenstaand advies geen oplossing bieden, ga dan eens op zoek met de termen :
Bug Check String ( Tekst ) ...... , Bug Check Code 0x000..... ) en Caused By Driver ..... ( Veroorzaakt door stuurprogramma ) per gebeurtenis in BlueScreenView

Bijv. in de laatste BSOD : NTFS FILE SYSTEM , 0x00000024 en NDIS.SYS - https://encrypted.google.com/#sclie...gc.r_pw.&fp=f0c7ea8ed2b129cf&biw=1016&bih=580

Er zijn zoveel verschillende oorzaken en mogelijke oplossingen, waardoor het ondoenlijk blijkt een 'oplossing op maat' te geven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan