BSOD bij alle start-ups

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Systeem is dual-boot XP/Vista.
Ineens, zonder aanleiding, geen hardwarewijziging, is de start niet meer mogelijk.
Zowel bij starten van XP, als bij starten van Vista verschijnt een BSOD, ntfs.sys 0x0---50 page-fault in nonpaged area.
Opstarten in safe mode of laatste configuratie of wat dan ook, kan ook niet.
Bij starten met UBCD4Win, dus vanaf CD, verschijnt ook het blauwe scherm.
Geheugentest geeft geen fouten.

Iemand nog ideeen?
 
Controleer de hardeschijf eens met de diagnostische tool van de fabrikant.
 
wil ik best doen, maar is niet logisch omdat het systeem ook met UBCD4Win crashed en die gebruikt de harde schijf niet ...
 
Misschien is je moederbord kapot? Heb ook een probleem gehad dat de pc niet meer kon opstarten. Terug naar winkel en bleek dat mijn harde schijf en moederbord kapot waren.
 
Is wel logisch gezien het NTFS.sys betreft met de stop code. Als ik ga zoeken adviseren ze chkdsk /r te doen. Daarom gaf ik meteen de diagnostische tool van de fabrikant aan. Waarmee heb je het geheugen laten testen?

Moederbord zou inderdaad ook goed kunnen. Check deze visueel eens. Heb je bol staande condensatoren?
 
Ik ben software-docent en ga niet een systeem van een cursist open maken.
Als jullie inderdaad (net als ik) denken dat het een hardwareprobleem is dan gaat de eigenaar maar met dat systeem naar de leverancier,
Dank voor het meedenken!
 
Waarmee hebt je het geheugen laten testen?
 
De hele test neem ik aan dan? Toch misschien even een schijf controle doen.
 
Ja, die geheugentest loopt al een paar uur zonder fouten.

Waar haal ik een betrouwbare schijfdiagnostic vandaan?
 
Bij de fabrikant van de hardeschijf. je moet dan even het merk weten.(Kun je mogelijk tijdens het opstarten zien of in het Bios) Deze tool is gratis bij de fabrikanten te downloaden.
 
Ga ik morgen proberen; moet de kast open maken om te vinden wat de leverancier en het type is..krijg direct visite
 
Heb een test programma van Western Digital op de schijf los gelaten; die heeft geen problemen gevonden.
Toen heb ik het master boot record hersteld en nu kan ik de Windows versies niet meer opstarten: /ntldr ontbreekt. En de recovery schijf is ook niet te bereiken.

Dit systeemprobleem zit buiten mijn mogelijkheden, maar voor ik het naar de leverancier terugbreng; hoe kan ik de vorige situatie (BSOD) terugbrengen?
Zoals eerder vermeld, ook UBCD4Win crashed met een blauw scherm, dus dat helpt niet.

ECHTER, Knoppix v3.3 is WEL op te starten, maar daar kan ik niet mee omgaan ....

Is er nog hoop?
 
Terug naar de leverancier: herinstallatie, probleem opgelost.
Maar, nu weet ik nog niet waardoor het probleem was veroorzaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan