BSOD bij Dell laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsnarf

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Heb een laptop van 2 weken oud en sinds een paar dagen geeft hij willekeurig een BSOD.
ik weet dat de vorige foutmelding code 0x0000007e had en heb er nu 1 op mijn scherm staan (na herstarten kreeg ik dit in windows in beeld).
BCCode: 50
BCP1: FFFFFA8082000158
BCP2: 0000000000000000 (kan een 0 meer of minder zijn ;) )
BCP3: FFFFF800020353AA
BCP4: 0000000000000005
Os Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Kan iemand mij hiermee helpen want ik heb geen flauw idee wat dit kan zijn?

Hoi !

Met een laptop van 2 (!) weken oud moet je vooral niet gaan prutsen, maar razendsnel terug naar de verkoper en garantie claimen !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Met een laptop van 2 (!) weken oud moet je vooral niet gaan prutsen, maar razendsnel terug naar de verkoper en garantie claimen !

Greetz,

Harry.
Dit ben ik wel met je eens, ik zal ook zeker hardware matig niks gaan doen. Maar als het probleem simpelweg op te lossen is door een driver te herinstalleren, dan doe ik dat liever dan dat mijn laptop een aantal weken weg is.
Dus vandaar dat ik eerst wat informatie probeer in te winnen.

Pc opnieuw late installeren
Dit wil ik wel doen als laatste optie, maar graag kijk ik toch even of het ook zonder herinstallatie op te lossen is.

-edit- ik heb via tweakers een link gekregen die naar mijn idee het probleem oplost: http://support.microsoft.com/kb/975070
Het lijkt erop dat een update van windows zelf de veroorzaker was. voor nu lijkt het probleem opgelost al zal de toekomst moeten uitwijzen of dit ook daadwerkelijk het probleem was. Allemaal bedankt voor het meedenken!

Laatst bewerkt:
het zie er uit dat door een update dat gebuurt was bij mij ook zo probeer systeemherstel f11 dacht ik

het zie er uit dat door een update dat gebuurt was bij mij ook zo probeer systeemherstel f11 dacht ik
Zie de edit van mijn laatste bericht. Het lijkt idd om een foute update te gaan van Windows. Probleem lijkt nu dus opgelost te zijn!

tot nu toe wel. Maar het was sowieso al dat hij soms meteen dat scherm gaf en soms pas na een paar uur. Dus het blijft even afwachten.
Gezien de probleemomschrijving op de Dell site en het probleem met mijn laptop kan het bijna niet anders dan dat het nu opgelost is. De melding komt namelijk exact overeen (de 0x0000007e en 0x00000050 foutmelding)

oke goed je kan alltijd bij vogende fout melding
je update ongedaan maken
als he probleem zig nog voor doet Hore we het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan