Bsod bij elk spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wessy

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hoi ik krijg bij elk spel dat ik zon 15 minuten speel een BSOD (blue screen of death) en knalt mn pc dus uit.

en krijg dit als ik m weer opstart:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 798F484C
BCP2: 000000FF
BCP3: 00000000
BCP4: 818D8CB9
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini082007-01.dmp
C:\Users\Wesley\AppData\Local\Temp\WER-37109-0.sysdata.xml
C:\Users\Wesley\AppData\Local\Temp\WERB3EE.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

mij is verteld dat je de dmp ook uit kan lezen maar ik heb geen idee hoe of wat ik moet doen, weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

ik had t ook al in windows xp en toen dacht ik dat upgraden naar vista meschien kon helpen maar niet dus.

enige hulp zou heeel errrrggg fijn zijn,
alvast bedankt,
groetjes wesley

Een paar punten:
1) Trekt je voeding het wel?
2) Wordt je computer niet te warm?
3) Voer eens een MemTest uit, om te kijken of je RAM-geheugen nog wel functioneert.

Een paar punten:
1) Trekt je voeding het wel?
2) Wordt je computer niet te warm?
3) Voer eens een MemTest uit, om te kijken of je RAM-geheugen nog wel functioneert.

1) hoe weet ik of mn videokaart of cpu enzo genoeg stroom krijgt? zit een voeding in van 450W

2)cpu ligt rond de 30 graden

3) ram geheugen werkt nog

bedankt voor de snlle reacties to nu toe :thumb:

Welk anti-virus programma heb je?

Ik had AVAST en die zorgde voor een BSOD bij Battlefield 2. Even AVG geinstalleerd en het hielp.

Suc6, Sera

Welk anti-virus programma heb je?

Ik had AVAST en die zorgde voor een BSOD bij Battlefield 2. Even AVG geinstalleerd en het hielp.

Suc6, Sera

ik heb net een verse instalatie van vista en er is nog geen anti-virus progje geinstaleerd.

ik heb tog een flauw vermoeden dat mn cpu te heet word.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

ik heb ook ff speedfan geinstaleerd een progje om de temps te controleren,

de Core zit op : 46 graden
en de 2e temp (denk van mn video kaart) zit ook op 46 graden

weet iemand of dit goed of slecht is? ik ga morgen ook nog ff kijke hoe de temps tijdens een spel zijn.

@Wessy:
welkom op Helpmij.
voer eerst eens de adviezen van Lange Pier uit, dan krijg je namelijk(als het goed is) bij een BSOD een STOP/Error code bestaande uit 0x & 8 getallen hierachter. als je deze code noteert kunnen wij wellicht achterhalen wat het probleem is.

okeej ik heb gedaan wat je zei ik had de automatische opstart uitgeschakeld en heb toen een zooitje porgjes gaan draaien en zag al gouw mn temp omhoog ging en de pc sloeg gewoon vast op 86 graden zonder blauw scherm.

ik neem nu dus gewoon aan dat t aan mn koeling ligt.

okeej ik heb gedaan wat je zei ik had de automatische opstart uitgeschakeld en heb toen een zooitje porgjes gaan draaien en zag al gouw mn temp omhoog ging en de pc sloeg gewoon vast op 86 graden zonder blauw scherm.

ik neem nu dus gewoon aan dat t aan mn koeling ligt.

86 graden? Ik ben geen expert, maar volgens mij is dat een beetje overdreven... Dan zou je PC haast in de fik moeten vliegen!

86 graden? Ik ben geen expert, maar volgens mij is dat een beetje overdreven... Dan zou je PC haast in de fik moeten vliegen!

dat is helaas niet overdreven speedfan gaf tog egt 86 graden aan en vandaar dat mn hele pc vastliep

als je computer 86 graden word is inderdaad je koeling niet voldoende.
heb je afgelopen tijd je cpu koeler wel stofvrij gemaakt?
zo niet, schroef je kast even open & kijk eens of je de cpu koeler een beetje schoon kan maken & eventuele andere koelers ook gelijk even :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan