BSOD bij het afsluiten van windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
180
hallo,

systeem spec:

asus geforce 260GT
AMD 6400+ x2 3.2GHz
asus m2n Sli-deluxe
2x 500GB Wd Hdd
4gb Kingston 800MHz ram (4x1GB)

onderhand wordt ik er echt gek van ik heb nu al meer dan 40 keer een bsod gehad bij het afsluiten, de naam foutcode die verschijnt is [IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL] ik heb er alles aan gedaan, software verwijderen, ram is vervangen en gecontroleerd, DVD writer is van IDE naar Sata gegaan, nieuwe videokaart (asus geforce 260GT), heb ook de nieuwste bios en heb ook al een harde bios reset gedaan, de temp van het gehele systeem blijft onder de 40C inclusief de videokaart en processor, voltages zijn :

CPU core: 1,48v
+3.3 : 3.17v
+5 : 5.05v
+12 : 12.56v
+5 : 4.73v
VBAT : 2.93v

misschien zit er iets te veel speling in?
verder heb ik al 2 keer een nieuwe hdd gekocht, en heb hem compleet gescand op fouten, en ik heb ook geen virus want daar heb ik 7 scanners voor.

nu weet ik dus echt niet meer wat het kan zijn, ik weet wel dat het waarschijnlijk met mijn IQL te maken heeft maar meer weet ik niet. ik heb windows nu onderhand 5 keer op verschillende manieren geinstaleerd maar zonders resultaat.

nu zit ik echt met de handen in het haar en weet ik niet wat ik er mee aan moet. want wat is er nu stommer dan een BSOD bij het afsluiten van je pc? want verder heb ik geen problemen met mijn computer en werkt hij uitstekend. ik hoop dus dat iemand mij hierme kan helpen.

mvg,
Night
 
Laatst bewerkt:
heb het een beetje door gelezen maar ik weet helaas niet hoe ik WinDbg moet gebruiken :(

mvg, night
 
ik zie totaal geen info over je gebruikte voeding ?
garne deze info posten hier.
kan zijn dat je een brake voeding gebruikt die je systeem onstabiel maakt.
de 260gt vraag nog al veel stroom namelijk.
 
Een beetje rare vraag:

Weet je nog wat je als laatste gedaan hebt voor dat het probleem ging ontstaan. Is moeilijk, maar alleen zo kun je achterhalen of er waarschijnlijk een corrupte instructie actief is en waardoor dat veroorzaakt wordt.

Anders zou ik zeggen:

Fix de machine volledig terug naar fabrieksinstellingen en configureer hem weer naar je gewenste instellingen.

CrashPuppy
 
ik heb het probleem al meer dan 1 jaar dus ik zou niet meer weten waardoor het is ontstaan, en wat u mij aangeeft heb ik al 5 keer gedaan maar zonder resultaat. zou het niet een programma kunnen zijn wat niet wil afsluiten of een driver? want ik krijg alleen een fout bij het afsluiten voor de rest loopt mijn pc gewoon normaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan