BSOD bij installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

seppevs

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
7
Hoi

Ik heb een Dell Dimension 9200 met een voorgeïnstalleerde versie van Vista.
Ik wil nu XP erop zetten maar telkens hij alles geladen heeft komt er een zwart 'dos-achtig' schermpje met een knipperende cursor en dan uiteindelijk een Blue Screen die zegt dat er mogelijk schade is aan mijn vaste schijf .. blabla
Na wat googlelen had iemand een oplossing gevonden voor dit probleem nl in de BIOS bij SATA operation iets als RAID Autodetect/ATA in te stellen.
Heb ik dus ook gedaan maar ook dus zonder succes.
Heeft iemand een oplossing ?

Alvast bedankt

PS: het zou fijn zijn als je niets post om mij te overhalen het bij Vista te houden want dat is mijn vraag niet en ik ben van plan om daarna dan ook Vista opnieuw te installeren.
 
Goedemorgen,

Je zal een sata driver moeten gebruiken ik zie op deze link er 8 weet even niet welke je moet gebruiken maar daar moet je het wel in zoeken.
Even kijken welke hd je hebt

Modag
 
Ok ik zal uitvissen welke HDD ik heb, maar moet ik die driver das installeren op mijn vista ofzo ? Want het gaat in de installatie van XP verkeerd

Mvg
 
Kijk eerst eens of er xp drivers beschikbaar zijn voor alle hardware onderdelen.
Anders is alle moeite voor niets
 
Ik meen drivers voor alle onderdelen te vinden ... op de site van Dell.
Maar aangezien de xp installatie niet lukt, wat moet ik dan doen met die SATA drivers
 
Sata drivers op diskette zetten en tijdens de XP installatie op de F6 toets drukken wanneer daar onderin je scherm naar gevraagd wordt
 
er zit helaas geen diskette drive op mijn dell :(
kan hij dat vanaf usb-apparaten ook ?
 
Soms wel, soms niet, ligt aan je moederbord. Altijd te proberen.

Anders met nLite een Windows cd maken met geintegreerde SATA drivers
 
Hoi,

Volgens mij moet je in ieder geval deze driver gebruiken tijdens de installatie.

Dit bestand is een zelf-uitpakkend bestand. Pak deze uit naar een map die je weet te vinden.

Aangezien je geen floppy-station hebt dan zou je deze driver moeten slipstreamen. Voor meer informatie hierover kun je hier terecht.

Modag
 
Oké, ik heb net zo'n cd gemaakt met die driver daarin.
Ik ga hem nu uitproberen
 
Ja !
het is gelukt,
nu de drivers installeren, bedankt aan iedereen die meehielp om aan deze oplossing te komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan