BSOD/ Blue Screen Herhaaldelijke foutmelding STOP: 0X000000F4

• Onderwerp starter Onderwerp starter WaltM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WaltM

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo,

Mijn laptop geeft telkens +- 5 minuten na het opstarten een blue screen foutmelding.
Ik krijg het niet opgelost. Ik heb de laptop in veilige modus gestart en een eerder herstelpunt ingesteld, maar dit mocht niet baten.
Soms valt de pc ook uit zonder een blue screen. Dit is ineens onstaan zonder dat ik iets raars gedaan heb met mijn laptop. Ik kan nu niets doen met mijn laptop dus hulp is zeer welkom!
Ik heb al wat gezocht op internet en zag dat het wellicht is te maken kon hebben met de harde schijf. Klopt dit? Ik kan mijn exacte foutcode niet vinden op het internet.
Foutmelding:
*** STOP: 0X000000F4 (0X00000000000000003, 0XFFFFFA800AB9BB30, 0XFFFFFA800AB9BE10, 0XFFFFF80003BE55F0)
In de bijlage heb ik een foto van de foutmelding gedaan. 2012.jpg
PC: Dell XPS Windows 7.
Veilige modus werkt wel.
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,
uitleg van je Bug_Check_Code (Eng).
Doe eens een chkdsk /f /r om te beginnen.
Daarna evt. een sfc /scannow.
Als ik het goed begrijp heb je het BSOD ook in de veilige modus?

Laatst bewerkt:
Het kan ook uw ram-geheugen zijn. Als u er 2 in hebt zitten kunt u ze 1 voor 1 er een keer uithalen en even testen of uw laptop dan werkt.

RAM geheugen ziet er zo uit:
[smallIMG]http://www.pc-helpforum.be/attachments/f186/6978d1286184053-uitbreiding-ram-geheugen-hp-pavilion-dv7-dsc_0065-kopie.jpg[/smallIMG]

Gr. Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
De pc valt niet uit in veilige modus.
In veilige modus heb ik de pc gescand met ad-aware en gezocht naar windows updates, dit mocht niet baten.
Wat bedoel je precies met:
chkdsk /f /r en daarna evt. een sfc /scannow.

Bedankt.

Doe eens het volgende:
Maak eerst handmatig een systeemherstelpunt, noem dat " voor de actie" o.i.d.
Ga naar uitvoeren (windowstoets + r ) en typ msconfig en enter, ga naat het tabblad opstarten en vink daar alles uit, behalve de antivirussoftware.
Herstart de pc en kijk eerst of je probleem weg is, zo niet dan vink je ook de AV uit. Is het probleem nu verdwenen dan kun je er van uitgaan dat die software je probleem is.
Is de AV niet het probleem vink dan 1-voor-1 (telkens herstarten) de andere items weer in totdat je de boosdoener gevonden hebt.

Omdat je het probleem in de veilige modus niet hebt doe eens het volgende:
Maak eerst handmatig een systeemherstelpunt, noem dat " voor de actie" o.i.d.
Ga naar uitvoeren (windowstoets + r ) en typ msconfig en enter, ga naat het tabblad opstarten en vink daar alles uit, behalve de antivirussoftware.
Herstart de pc en kijk eerst of je probleem weg is, zo niet dan vink je ook de AV uit. Is het probleem nu verdwenen dan kun je er van uitgaan dat die software je probleem is.
Is de AV niet het probleem vink dan 1-voor-1 (telkens herstarten) de andere items weer in totdat je de boosdoener gevonden hebt.
Die chkdsk en sfc /scannow kunnen we altijd nog doen.

Laatst bewerkt:
Na een nieuw herstelpunt in gesteld te hebben en via msconfig alle programma's uitgezet te hebben komt het probleem helaas nog steeds voor. Zou je mij de volgende stap(pen) kunnen uitleggen?

chdsk /f /r
Windowstoets + E >rechtsklik op de C: schijf>eigenschappen>extra>foutcontrole>nu controleren en vink daar beide opties aan>herstart de pc.
sfc /scannow
Ga naar alle programma's> bureau-accesoires>opdrachtprompt>klik rechts daarop en kies " Als administrator uitvoeren">typ>sfc /scannow

Ik heb dit uitgevoerd, maar zonder resultaat helaas! Het lijkt trouwens wel of de pc alsmaar sneller uitvalt met blue screen.

Het kan een hardwareprobleem zijn, denk aan geheugen (zoals dannywillem al opmerkte) o.i.d.
Wat is het voor een laptop en hoe oud is 'ie?

Ik heb beide ramgeheugen eruit gehaald en vervolgens opnieuw opgestart, de pc blijft nu aan. Ik kan de pc echter niet besturen. Geen enkele reactie. Ctrl alt del, alt f4, windows teken, muis etc.. Uitgezet met de knop dus.
Na nog eens opnieuw opgestart te hebben reageert hij wel, maar na een tijdje doet hij weer niets.

Laatst bewerkt:
Ook krijg ik geen bluescreen meer maar valt de pc op zwart scherm. Daarna doe ik hem uit met de aanknop. Normaal moet ik dit een aantal seconden vasthouden voordat deze uitgaat nu gaat hij sneller uit.

probeer is de driver van de videokaart opnieuw te installeren. misschien werkt dat.

gr. danny

Ik wilde dit gaan proberen, maar ik krijg de pc niet meer opgestart. Niet in veilige modus en niet in normale windows. De pc blijft namelijk hangen in het opstartscherm en doet niets meer. Balen dus... Iemand ideeen hoe dit kan of oplossingen?

Heb je het geheugen er weer terug ingezet? Zit het er goed in? Als alles goed zit dan denk ik dat je geheugen de geest heeft gegeven en zul je er nieuwe in moeten zetten..... (Nieuwe kopen dus)

Een PC (laptop) starten zonder geheugen erin dan doet ie inderdaad niks omdat ie geen geheugen meer heeft en dus niet kan werken.

Ik heb de geheugens er weer opnieuw ingezet en afzonderlijk geprobeerd om op te starten. Het zit er weer in zoals het hoort.
Het lijkt mij wel sterk dat beide geheugens dan kapot zijn. Of klopt dit niet?

Wanneer ik moet kiezen voor systeemherstel of gewoon starten of bij veilige modus voor veilige modus met opdrachtscript of internet loopt hij soms al vast...

Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan gebeuren, bijvoorbeeld krassen op de connectors tijdens het uithalen/inzetten. De connectors aangeraakt met vettige vingers, statische lading e.d. Er zijn legio mogelijkheden waarbij geheugen kapot kan gaan. Soms kan je ze mishandelen tot en met en doen ze het nog en soms is 1 vuiltje al te veel. Geen touw aan vast te knopen. Maar aangezien je computer nu helemaal niks meer doet en je het geheugen eruit hebt gehaald is mijn eerste gok het geheugen. Het kan zijn dat de videokaart kapot is gegaan, ook die kan BSOD geven voor ie kapot gaat. Zelfs je HD kan kapot zijn gegaan, ook dat kan BSOD geven voordat ie kapot gaat. Of in windows is een grote fout ingeslopen. Dit is de beste optie die je kan hebben want dan kan je de laptop opnieuw opstarten met een windows installatie CD erin en hopen dat een systeemherstel werkt of gewoon de HD formatteren en windows opnieuw installeren.

Als je nog beeld ziet aan het begin van het opstarten, zoals het moederbordopstartlogo bijvoorbeeld, dan kan je nog proberen om met een windowsinstallatie CD op te starten en windows opnieuw installeren. Mocht je zelfs geen opstartscherm meer zien en het beeld blijft zwart dan ben ik bang dat er meer kapot is, het geheugen, of de videokaart, of het moederbord zelfs.....

Mocht je nog wel beeld zien, probeer in de bios te komen en aan te zetten dat ie eerst met de CD moet opstarten. Dit kan meestal door snel op de Delete knop te drukken als de PC net aangezet wordt. (Dit kan echter een andere knop zijn, zoals F11 of Tab of F3, het staat meestal net onderaan het opstartlogo welke knop het is) Iedere bios is helaas anders dus ik kan niet specifiek zeggen waar het zit maar zoek naar boot sequence, in die opties moet wel een lijstje staan waar die als eerste mee moet opstarten. Zet wel de HD daarna als 2e of 3e optie aan voor het opstarten anders start ie niet meer van de HD op als je de installatie CD er niet meer in hebt zitten.

Hopelijk lukt dit en is het een beetje duidelijk zo. Succes alvast

Goed verhaal, Nodakear, mooi, kort samen gevat:

1. Doet je BIOS het nog?
2. Doet je BEELD het nog (zie 1)
3 Kan je nog via de Windows CD/DvD opstarten ( zie 2 of 1)
4. Zoja: Kan je de Herstel Console starten, Optie R (zie 3,2of 1)

Ok, verder kan ik niet, dit is je Bug_Check:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff560372(v=vs.85).aspx

Ik heb geen aanvullende informatie betreffende je Bug_Check

Kleine aanwijzing: Een geplande (gewenste of ongewenste) schijfcontrole wil wel een zwart scherm veroorzaken: Uit laten draaien... (Kan nogal duren...)!!!

TheKnight zei:
Goed verhaal, Nodakear, mooi, kort samen gevat:

Heh, bedankt. :o

Anyways, na nog ff teruggelezen te hebben, volgens mij doet zijn scherm het nog wel, hij komt iig tot aan dat ie moet kiezen hoe die windows wil opstarten, als ik dat zo goed lees tenminste. Dus das al een positief ding. Gewoon kijken of je dan kan opstarten via windows installatie CD en kijken of je kan repairen of herinstalleren. (Als je moet herinstalleren doe dan gelijk een format van de HD, dan issie goed leeg en schoon.)

Hopelijk issie nog te redden, succes ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan