bsod c0000218

Status
Niet open voor verdere reacties.

casepimper

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
87
goedenavond

vraagje ik heb een bsod onder mijn xp pro met de volgende fout melding
c0000218 register bestandsfout
/systemroot/system32/config/software

nu heb ik de oude vga kaart met een andere verwisseld en een firewire kaartje erbij geplaatst sinds dien heb ik dit. nu heb ik alles weer in de oude situatie gezet en het probleem is nog steeds aanwezig. Is het nu verstandig om de repair functie uit te voeren van XP zoja kan het ook anders als je de CD-ROM niet meer heb en kan iemand mij dit dan uitleggen.

Echt alvast bedankt
 
Je schrijft het niet zo duidelijk, maar heb je die foutmelding in een zwart scherm en kom je Windows XP niet meer in?

In ieder geval wordt op deze Microsoft site en uitleg gegeven over wat je nog kunt doen bij een registerbeschadiging.
Want dat is wat jij hebt.

NB: mischien vraagt de site om een live-id login. Gebruik het wachtwoord dat je ook voor je Hotmail- of Messengeraccount hebt.
 
Laatst bewerkt:
Zonder CD kan dat ook.

Restart de pc en blijf op F8 drukken totdat het menu komt.
Als het menu er is, kies je voor laatste goede configuratie.
Druk enter en je computer zal de laatste goed werkende configuratie files terug zetten.
 
Bij een registerbeschadiging kom je niet voorbij dat zwarte scherm.

Dat dacht ik wel, register word pas na het bootmenu geladen, en het bootmenu kan je dus nog gebruiken.
Microsoft geeft zelf al aan dat dit een optie is bij een register beschadiging.
 
De tekst van de foutmelding maakt het welhaast zeker dat meteen na het Windows logon, met het blauwe balkje, het beeldscherm op zwart springt, ook in de Veilige modus. TS vraagt denk ik om die reden ook om toegang tot de Herstelconsole.
En in de link die ik gaf ,wordt duidelijk dat Microsoft bij registerbeschadigingen alleen nog de Herstelconsole aanreikt.
Maar ik had de bevestiging van mijn uitgangspunt al aan TS gevraagd. Het was beter als we daar even op wachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan