BSOD door athrx.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar apparatenbeheer, wlan hardware selecteren, eigenschappen en kiezen stuurprogramma vernieuwen.
Via bladeren naar de map leiden waar deze gewownloade bestanden staan.
dan zal Win7 het stuurprogramma vernieuwen.
 
Dat werkt niet. Hij zegt dan dat er geen nieuwere stuurprogramma's beschikbaar zijn/te vinden zijn. Dat is vreemd, aangezien de geïnstalleerde versie een driver is uit maart 2010 (versienummer 8.0.0.316) en de nieuwste uit november 2010 komt (versienummer 9.2.0.113).
 
Niet laten zoeken, zelf selecteren door middel van bladeren!!
 
Ik heb de volgende weg genomen: apparaatbeheer > netwerkadapters > atheros AR9285 wireless network adapter > stuurprogramma > bijwerken > op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken en selecteer ik de (uitgepakte) map met drivers. Ik krijg vervolgens het bericht 'De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd'. Wat doe ik fout?
 
Hmm, ik krijg een bestand van 350 MB groot voorgeschoteld met als naam 'lenovo_19626594135ef1.exe'. Ik betwijfel of dit wel klopt... Ik heb zelf nl. een ASUS. Het gekke is dat ik via de site van ASUS ook geen drivers kan vinden van deze WLAN adapter.
 
Laatst bewerkt:
Apparatdnbeheer, netwerkadapter selecteren en dan kiezen stuurprogramma bijwerken.
NIET laten zoeken, maar zelf stuurprogramma handmatig installeren.
 
Maar je kan na bijwerken alleen maar kiezen tussen 'automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken' en 'op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken'. De laatste is dan toch de handmatige weg?

Sorry, ik begrijp het gewoon niet zo goed.
 
[Je zult bij je startposting wel niet bedoeld hebben een Atheros 2985 maar een Atheros 9285.

Je kunt hier ook nog een driver vinden voor de Atheros 9285

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Mik, ik zal hem vanmiddag even doorlezen en kijken of ik eruit kom.

@Tijs, klopt inderdaad. Dat was even een typfout. Ik ga vanmiddag even kijken of ik eruit kom (heb nu geen tijd).

Bedankt beiden!
 
Ik heb zojuist de link aangepast in mijn eerdere posting, dus gebruik de nieuwe link.
Als je die software gebruiken wilt, die eerste downloaden maar nog niets mee doen. Dan de huidige driversoftware deïnstalleren (via Configuratiescherm), mocht daar Atheros/Draadloze (driver-)software vermeld staan.
Dan het gedownloade bestand uitpakken, gaan naar de Install_CD map en daar Setup.exe starten.
Als het goed is krijg je daarmee dan automatisch een Atheros hulpprogramma aangereikt voor het maken van draadloze netwerkverbindingen. Je gebruikt dan (dus) niet meer de Windows methode voor het verbinden met draadloze netwerk(en).

Succes,

Tijs.
 
Hallo Tijs,

ik heb je stappen gevolgd en geprobeerd het stuurprogramma te installeren. Het ging allemaal goed totdat ik de NDIS.SYS BSOD kreeg toen ik het stuurprogramma wilde installeren. Ik heb nu dus alleen internetverbinding via een kabel die ik gebruikte voor mijn oude desktop. Wat moet ik nu doen?

EDIT: Ik heb nogmaals geprobeerd het stuurprogrmma te installeren (dit keer alleen de stuurprogramma's zelf, dus zonder de hulpclient) en het is nu wel gelukt! Ik heb nu versie 9.2.0.225 uit 2011, dus het zal nu wel goed zijn. Wel heb ik opgemerkt dat ik opnieuw de netwerksleutel moest opgeven voor de verbinding die ik hier normaal gebruik. Hoort dat zo (komt dat doordat ik het vorige stuurprogramma heb verwijderd)?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan